Vērtējums:
Publicēts: 27.03.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 1.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 2.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 3.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 4.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 5.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 6.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 7.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 8.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 9.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 10.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 11.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 12.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 13.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 14.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 15.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 16.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 17.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 18.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 19.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 20.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 21.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 22.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 23.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 24.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 25.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 26.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 27.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 28.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 29.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 30.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 31.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 32.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 33.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 34.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 35.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 36.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 37.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 38.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 39.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 40.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 41.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 42.
  • Referāts 'Kvalitātes izmaksas', 43.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Analītiskā daļa    5
1.1.  Kvalitātes jēdziens un kvalitātes izmaksu būtība    5
1.2.  Kvalitātes izmaksu klasifikācija    6
1.2.1.  Kvalitātes izmaksu kategorijas    6
1.2.2.  Kvalitātes izmaksu elementi    7
1.2.3.  Slēptās kvalitātes izmaksas    9
1.3.  Kvalitātes izmaksas ietekmējošie faktori    10
1.4.  Kvalitātes izmaksu vadīšana    13
1.4.1.  Kvalitātes izmaksu vadīšanas procesa būtība    13
1.4.2.  Kvalitātes izmaksu samazināšanas iespēju uzsvēršana    14
1.5.  Kvalitātes izmaksu ekonomiskās efektivitātes pamatojums    15
1.5.1.  Kvalitātes izmaksu un peļņas saistība    15
1.5.2.  Kvalitātes izmaksas un kvalitātes sistēmas efektivitāte    17
2.  Aprēķinu daļa    23
2.1.  Īss uzņēmuma darbības raksturojums    23
2.2.  Uzņēmuma kvalitātes sistēma un kvalitātes izmaksas    26
2.3.  Kvalitātes sistēmas pilnveidošanas ekonomiskā efektivitāte    34
2.3.1.  Ietaupījuma efekts    34
2.3.2.  Kvalitātes līmeņa aprēķināšana    34
2.3.3.  Kvalitātes paaugstināšanas ekonomiskas efektivitātes aprēķins    36
  Nobeigums    40
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    42
  Pielikums    43
Darba fragmentsAizvērt

Kvalitātes izmaksas ir viens no izšķirojošajiem faktoriem, kas nosaka jebkuras organizācijas kvalitātes vadības sistēmas efektivitāti un, asttiecīgi, ietekmē saimnieciskās darbības rezultātus. Mūsdienu plašās biznesa vajadzības, īpaši tās, kas attiecas uz kvalitāti, nosaka arvien stingrākas prasīgas. Apmierināt šīs vajadzības un uzlabot ekonomisko stāvokli ir iespējams, nepārtraukti paaugstinot kvalitāti. Kvalitātes sertifikāts garantē kvalitātes vadības sistēmas atbilstību starptautiskajā ISO 9001 standartā noteiktajām prasībām un var tikt izmantots kā ļoti efektīvs mārketinga instruments. Kvalitātes vadības sistēma, kas atbilst starptautiskajā ISO 9001 standartā noteiktajām prasībām, nodrošina stabilu pozīciju tirgū, nepārtrauktu progresu un kvalitātes attīstību. To iespējams sasniegt, plānojot, saglabājot un nepārtraukti uzlabojot visus procesus, kas nodrošina lielāku peļņu, efektivitāti, klientu apmierinātību utt. Tas, savukārt, ir sasitīts ar noteikto finanšu līdzekļu patērēšanu.
Ieviešot kvalitātes sistēmu, pilnveidojot visus procesus, u.t.t., uzlabošanu vēlams balstīt uz reāliem skaitļiem. Tas rada pārliecību par ieviešamo pilnveidojumu pareizību kā pašam pārmaiņu ierosinātājam, tā arī efektīvi motivē uz atbalstu uzņēmuma vadību.
Kvalitātes izmaksas rodas ļoti plašos kvalitātes vadīšanas sistēmas aspektos. Lielākas kvalitātes izmaksas saistītas ar kvalitātes inspekciju (pārbaudi), kvalitātes vadību un kvalitātes nodrošināšanu.
Kvalitātes vadība nitiek pamatojoties uz kvalitātes vadīšanas pamatprincipiem:
1)nepārtraukta pilnveidošanās;
2)lēmuma pieņemšana, pamatojoties uz faktiem.
Šo principu īstenošana saistāma arī ar korektīvām un preventīvām darbību īstenošanai nepieciešamas noteiktas investīcijas, kas rada uzņēmumu vadībai jautājumu: cik šādi pasākumi maksās un kādi sagaidāmi ieguvumi? Rodas nepieciešamība apzināt izmaksas, saistītas ar kvalitāti.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants