Vērtējums:
Publicēts: 19.08.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Kioto konvencijas mērķi', 1.
  • Konspekts 'Kioto konvencijas mērķi', 2.
  • Konspekts 'Kioto konvencijas mērķi', 3.
  • Konspekts 'Kioto konvencijas mērķi', 4.
  • Konspekts 'Kioto konvencijas mērķi', 5.
  • Konspekts 'Kioto konvencijas mērķi', 6.
  • Konspekts 'Kioto konvencijas mērķi', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Atrunas nepildīt Speciālo pielikumu vai tā nodaļu normas nevar būt mūžīgas, tāpēc ikviena dalībvalsts, kas ir izdarījusi atrunas, var jebkurā laikā tās pilnībā vai daļēji atcelt. Pastāv iespēja, ka kādu iemeslu dēļ dalībvalsts nav ieinteresēta patstāvīgi strādāt pie atrunu atcelšanas, tas ir pilnveidot savu nacionālo muitas likumdošanu labojot nepilnības, kuras bija par pamatu atrunu izdarīšanai. Neatkarīgi no dalībvalstu ieinteresētības, konvencija paredz trīs gados reizi pārskatīt nacionālās muitas likumdošanas normas, kas bijušas atrunu iemesli. Par veiktās pārbaudes rezultātiem, kā arī par iepriekš izvirzīto atrunu atcelšanu jāpaziņo konvencijas administratoram un paziņojumā jānorāda diena, kad atcelšana stāsies spēkā.
Apskatot KIOTO konvencijas darbības pamatprincipus var secināt, ka kopumā tā ir vērsta uz muitas darbības vienkāršošanu un vienādošanu visās dalībvalstīs, bet tiešā veidā tā nav izmantojama. Tas nozīmē, ka pieprasīt konvencijas nosacījumu un ieteikumu ievērošanu muitas iestādēs nevar, tām jābūt ietvertām katras dalībvalsts nacionālajos normatīvajos aktos. Pēc pievienošanās mehānisma attiecībā pret savām dalībvalstīm konvencija ir ļoti liberāla, bet jāpiebilst, ka pēdējās izmaiņas padarījušas konvenciju daudz stingrāku gan attiecībā uz atrunu izdarīšanu, gan to atcelšanu, piespiežot dalībvalstis regulāri uzlabot nacionālo muitas likumdošanu un novēršot tās nepilnības.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants