Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mans viedoklis par pedagoģiski filosofiskajiem principiem Latvijas izglītības te', 1.
  • Referāts 'Mans viedoklis par pedagoģiski filosofiskajiem principiem Latvijas izglītības te', 2.
  • Referāts 'Mans viedoklis par pedagoģiski filosofiskajiem principiem Latvijas izglītības te', 3.
  • Referāts 'Mans viedoklis par pedagoģiski filosofiskajiem principiem Latvijas izglītības te', 4.
  • Referāts 'Mans viedoklis par pedagoģiski filosofiskajiem principiem Latvijas izglītības te', 5.
  • Referāts 'Mans viedoklis par pedagoģiski filosofiskajiem principiem Latvijas izglītības te', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Pēdējos piecpadsmit gadus raksturo straujas pārmaiņas visā mūsu sabiedrībā, līdz ar to – arī izglītības sistēmā. Sasniegumi zinātnē, pārmaiņas ražošanas struktūrā, informācijas sabiedrības izveidošanās, ekonomikas internacionalizācija, ģeogrāfiskā mobilitāte prasa attiecīgi izglītotus, aktīvi darbotiesspējīgus sabiedrības locekļus, kuru sagatavošana vislielākajā mērā ir uzticēta skolai. Un ikvienas mūsu valsts skolas uzdevums un pienākums, protams, ir šo uzticību attaisnot.
Lai skolēni būtu veiksmīgi sagatavoti dzīvei pietiekami sarežģītajā, mainīgajā šodienas un rītdienas pasaulē, viņiem jāapgūst daudzpusīgas, pamatīgas zināšanas un prasmes, kā arī attieksmes jeb vērtības. UNESCO Starptautiskās komisijas “Izglītība XXI gadsimtam” ziņojumā ir izvirzītas četras galvenās prasības mūsdienu izglītībai:
1. Mācīties zināt.
2. Mācīties darīt.
3. Mācīties dzīvot kopā.
4. Mācīties būt.
Kāda tad ir šo prasību būtība? J. Valbis uzskata, ka mācīties zināt nozīmē ne tik daudz sakārtotu un apkopotu informācijas uzkrāšanu, cik zināšanu ieguves metodiku. Mācīties zināt priekšnoteikums ir mācīšanās mācīties, balstoties uz koncentrēšanās spēju, atmiņu un domāšanu. Ļoti svarīga ir vēlme un gatavība turpināt izglītošanos nepārtraukti visa mūža garumā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants