Vērtējums:
Publicēts: 04.01.2002.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mācību stundas izvērtējums no kognitīvā un biheiviorālā viedokļa', 1.
  • Referāts 'Mācību stundas izvērtējums no kognitīvā un biheiviorālā viedokļa', 2.
  • Referāts 'Mācību stundas izvērtējums no kognitīvā un biheiviorālā viedokļa', 3.
  • Referāts 'Mācību stundas izvērtējums no kognitīvā un biheiviorālā viedokļa', 4.
  • Referāts 'Mācību stundas izvērtējums no kognitīvā un biheiviorālā viedokļa', 5.
  • Referāts 'Mācību stundas izvērtējums no kognitīvā un biheiviorālā viedokļa', 6.
  • Referāts 'Mācību stundas izvērtējums no kognitīvā un biheiviorālā viedokļa', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Mana darba nolūks ir izvērtēt mācību stundu no kognitīvā (Ko) un biheiviorālā (Bi) viedokļa. Kā jau daudzās dzīves situācijās, uzskatu, ka patiesība ir pa vidu. Skolotāja uzdevums ir izvērtēt un izvēlēties katrai konkrētajai situācijai nepieciešamo pieeju.
Sākumā vēlos nedaudz pastāstīt par abām šīm pieejām. Kognitīvā psiholoģija aplūko cilvēku kā informāciju pārstrādājošu būtni, mācīšanās ir tai dabiska pētījumu nozare, to pētot, kognitīvā psiholoģija izmanto citus principus nekā tradicionālās teorijas. Kognitīvā psiholoģija aplūko mācīšanos no atmiņas funkciju viedokļa.
Pētot mācīšanos, kognitīvā psiholoģija vadās pēc tā, kā cilvēks no uzņemtajām zināšanām veido iekšējos modeļus. Tas ir svarīgi tāpēc, ka iekšējie modeļi izšķirīgi ietekmē vēlāko mācīšanos. Jo detalizētākas zināšanas indivīdam par kādu lietu ir, jo vieglāk viņš var apgūt jaunas zināšanas, kas uz to attiecas. Arī iemesls ir acīm redzams: vieglāk pievienot jaunas zināšanas jau esošam modelim nekā veidot šādu modeli no pilnīgi jaunām zināšanām. Arī dzīvniekiem ir vides modeļi jeb – kā mēdz teikt - kognitīvās kartes.…

Atlants