Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.02.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Klīniskā psiholoģija', 1.
  • Konspekts 'Klīniskā psiholoģija', 2.
  • Konspekts 'Klīniskā psiholoģija', 3.
  • Konspekts 'Klīniskā psiholoģija', 4.
  • Konspekts 'Klīniskā psiholoģija', 5.
  • Konspekts 'Klīniskā psiholoģija', 6.
  • Konspekts 'Klīniskā psiholoģija', 7.
  • Konspekts 'Klīniskā psiholoģija', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Klīniskā psiholoģija – 1.Patapsiholoģija pēta attiecīgo situāciju – piem. Uztveres traucējumus vai problēmas ar atmiņu, ņemot par pamatu normālās attīstības likumsakarības; pēta psihiskās darbības līdzsvarotības zudumu, personības iezīmes, to dažādos aspektus.2.Saistīta ar medicīnu, psihiatriju – darbojas jau ar slimu indivīdu, pēta piem. neirozes, fobijas, bailes, arī krīzes situācijas.

Psihiskā statusa novērtēšana – 1.Novērtējam kā klients izskatās tīri vizuāli – poza, stāja, sevis pasniegšanas stils. Tāpat kā viņš izturas pret psihologu – vai ir agresīvs, vai gatavs sadarboties.2.Uzvedība un psihomotorās īpatnības – piem. žestikulācija, kā arī līdzsvara zudums – gaitas īpatnības, fiziskās runas aktivitātes.3.Garastāvoklis un sajūtas – afekta izpausmes (emocijas ļoti spēcīgā veidā); ir sarkanais afekts - cilvēks dusmīgs un piesarcis un baltais afekts jeb paralizējošais afekts – laupa kustības spējas (saistītas ar bailēm).4.Emociju izpausme atbilstoši notiekošajam (adekvātums).5.Uztveres novērtēšana – depersonalizācija un derealizācija (neorientējas savā personībā; neorientējas laikā un vietā).6.Domāšanas process – palēnināts vai paātrināts; domu skraidīšana; mērķtiecīga domāšana – murgu idejas (domā, ka citi viņam dara pāri – paranoja).7.Sensorā un kognitīvā funkcija – redze, dzirde, oža, tauste.7.Apziņa – aptumšota apziņa – cilvēks labi neorientējas situācijā, nav mērķtiecīgas darbības (paniskas reakcijas).8.Uzmanības kognitīvā funkcija – UPS (uzmanības deficīta sindroms).9.Atmiņa – gan “svaigi” notikumi, gan seni notikumi; jēdzieni un asociācijas – piem. kas ir skaistums? Analizējot dažādus parametrus, jāņem vērā vecums, sociālekonomiskais statuss, izglītība.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants