Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Programmē vienkārši', 1.
  • Konspekts 'Programmē vienkārši', 2.
  • Konspekts 'Programmē vienkārši', 3.
  • Konspekts 'Programmē vienkārši', 4.
  • Konspekts 'Programmē vienkārši', 5.
  • Konspekts 'Programmē vienkārši', 6.
  • Konspekts 'Programmē vienkārši', 7.
  • Konspekts 'Programmē vienkārši', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Šajā nodarbībā uzzināsi par algoritmu un tā pamatstruktūrām. Mācību materiālā tiks izskaidroti vienkāršākie C++ operatori, kas nepieciešami programmu sastādīšanai. Pēc nodarbības materiāla apgūšanas spēsi sastādīt vienkāršas C++ programmas.

2.1. Algoritmi
Algoritms ir precīzs un nepārprotams priekšraksts jeb norādījums izpildītājam veikt kādu darbību virkni, lai sasniegtu norādīto mērķi vai atrisinātu uzdevumu. Algoritmu, kurš pierakstīts datoram "saprotamā" formā, sauc par programmu, bet programmu sastādīšanu par programmēšanu.
Algoritma pierakstam jābūt sadalītam precīzos nošķirtos soļos, kur katrā solī ir paredzēts izpildīt vienu vienkāršu norādījumu. Katru šādu norādījumu sauc par komandu.
Katrs algoritms ir paredzēts kādam noteiktam izpildītājam - cilvēkam vai datoram. Visas komandas, kuras izpildītājs prot veikt, veido izpildītāja komandu sistēmu. Algoritma pierakstam jābūt izteiktam formā, ko saprot izpildītājs. Algoritma izpildītāji var būt cilvēki, kā arī datori, roboti un citas tehniskas ierīces.
Šajā nodarbībā uzzināsi par algoritma pieraksta veidiem, kurus saprot cilvēks, un kurus viegli var pārtulkot datoram saprotamā formā:
a)blokshēma,
b)programma programmēšanas valodā C++.
Nereti programmēšanai paredzētos algoritmus veido ar grafisku elementu palīdzību. Viena no šādām algoritma pieraksta formām ir blokshēmas. Zīmējumā redzami blokshēmās izmantotie grafiskie elementi. Par to nozīmi un lietošanu tiks paskaidrots šīs un turpmāko nodarbību gaitā. …

Atlants