Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.11.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Slikta uzvedība stundā - konflikta avots', 1.
  • Referāts 'Slikta uzvedība stundā - konflikta avots', 2.
  • Referāts 'Slikta uzvedība stundā - konflikta avots', 3.
  • Referāts 'Slikta uzvedība stundā - konflikta avots', 4.
  • Referāts 'Slikta uzvedība stundā - konflikta avots', 5.
Darba fragmentsAizvērt

“Dzīve- tas ir bezgalīgs konfliktu risināšanas process. Cilvēks nevar no tiem izbēgt. Viņš var tikai izlemt - piedalīties risinājuma izstrādē vai atstāt to citu ziņā.” (B. Vuls.)

Konflikts- saskaņas trūkums starp divām vai vairākām pusēm- personām vai grupām. Konfliktus pēc to veidiem iedala: konstruktīvie konflikti (konflikta rezultāts ir pozitīvs) un destruktīvie konflikti (konflikta rezultāts ir nevēlams).
Pēc apjoma konfliktus savukārt iedala:
-iekšējie (intrapsiholoģiskie) konflikti,
-starppersonu (interpsiholoģiskie) konflikti,
-starpgrupu konflikti,
-konflikti starp personu un grupu.
Konflikta signāli: pārpratumi, incidenti, saspīlējums, diskonforts. Konflikta risināšanas taktikas:
-izvairīšanās, aiziešana,
-pielāgošanās, piekāpšanās,
-cīņa, konkurence, piespiešana,
-kompromiss, sadarbība.
2004.gada septembrī Auces vidusskolas 10.klasē ģeogrāfijas stundā izraisījās konflikts starp skolotāju un diviem audzēkņiem. Atkārtoti abiem nebija līdz stundai nepieciešamie mācību materiāli. Skolotājas pacietības mērs, kā viņa pati teica, bija izsmelts. Sākās kliegšana. Skolotāja kliedza uz zēniem, puiši atbildēja ar to pašu. Skolotāja pavēlēja vaininiekiem atstāt klasi un, kad viņi to bija izdarījuši, aizslēdza durvis no iekšpuses.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants