Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Ētika ekonomikā - rīcības brīvība, sirdsapziņa, sociālā atbildība', 1.
  • Referāts 'Ētika ekonomikā - rīcības brīvība, sirdsapziņa, sociālā atbildība', 2.
  • Referāts 'Ētika ekonomikā - rīcības brīvība, sirdsapziņa, sociālā atbildība', 3.
  • Referāts 'Ētika ekonomikā - rīcības brīvība, sirdsapziņa, sociālā atbildība', 4.
  • Referāts 'Ētika ekonomikā - rīcības brīvība, sirdsapziņa, sociālā atbildība', 5.
  • Referāts 'Ētika ekonomikā - rīcības brīvība, sirdsapziņa, sociālā atbildība', 6.
  • Referāts 'Ētika ekonomikā - rīcības brīvība, sirdsapziņa, sociālā atbildība', 7.
  • Referāts 'Ētika ekonomikā - rīcības brīvība, sirdsapziņa, sociālā atbildība', 8.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Rīcības brīvības būtība    4
2.  Sirdsapziņas jēdziens    5
3.  Atbildības izpratne    6
4.  Sociālā atbildība uzņēmējdarbībā    8
  Izmantotās literatūras un citu avotu saraksts    9
Darba fragmentsAizvērt

4. SOCIĀLĀ ATBILDĪBA UZŅĒMĒJDARBĪBĀ
Uzņēmumu sociālā atbildība nozīmē to, ka uzņēmumi savā ikdienas darbībā brīvprātīgi un bez likumos noteiktām prasībām pilda sociālos un vides aizsardzības mērķus. Uzņēmumu sociālajā atbildībā ietilpst arī jauninājumi savu darbinieku veselības aizsardzībā, kvalifikācijas celšana, mūžizglītība un vides jautājumi, par kuriem notiek diskusijas starp visām ieinteresētajām pusēm.
No uzņēmumiem arvien biežāk tiek prasīta lielāka atbildība par sava biznesa sociāliem un ētiskiem aspektiem. Klienti vēlas iegūt apliecinājumus tam, ka uzņēmums ražo produktus, nodrošinot piemērotus darba apstākļus saviem darbiniekiem. Sociālās atbildības sistēmas sertificēšana apliecina, ka uzņēmums ir veicis nepieciešamās darbības, lai aizsargātu darbinieku tiesības un nodrošinātu visu uzņēmuma produktu ētisku ražošanu. Sertifikācija palīdz uzņēmumam atklāt arī savas stiprās puses, vājās vietas un jautājumus, kuros nepieciešami uzlabojumi.
Pieaugot uzņēmuma darbības apjomam, pieaug arī uzņēmuma sociālā atbildība. Korporatīvā sociālā atbildība ir laba, uzņēmuma vērtības un principus demonstrējoša, biznesa prakse, kura apliecina, ka uzņēmums brīvprātīgi ir iekļāvis sociālās, vides un cilvēktiesību vērtības savā ikdienas darbībā un attiecībās ar uzņēmumā iesaistītajām pusēm – darbiniekiem, klientiem, partneriem, vietējo sabiedrību un citiem. Tā nav jājauc ar labo darbu darīšanu, kad tie, kuriem pieder vairāk, dalās ar mazāk stiprajiem un izveicīgajiem. Korporatīvā sociālā atbildība ir brīvprātīga, jo uzņēmējiem ir tikai pilsonisks pienākums saimniecisko darbību saskaņot ar sabiedrības prasībām, kas nepilnīgi vai novēloti izteiktas likumos vai noteikumos.
Prakse parāda, ka liela daļa sociāli atbildīgo uzņēmumu pastāvīgi īsteno sponsorēšanas un labdarības projektus, un par prioritāriem izvirza tādus projektus, kuri ir saistīti ar bērnu drošību, bērnu izglītošanu, palīdz bērniem izpausties un pilnvērtīgi attīstīties, kā arī projektiem, kuri sekmē ģimenes vērtības. Lai projekts saņemtu atbalstu, tam jāatbilst vairākiem kritērijiem: jābūt izmērāmiem rezultātiem, jāparedz ilgtermiņa sadarbība, jāsniedz ieguvumus (atdeve) sabiedrībai. (Mēs atbalstām [tiešsaiste]: sociāli atbildīgā uzņēmuma pasākumi, http://www2.bg.lv/index.php?id=371, (skatīts 28.04.2009.))

Autora komentārsAtvērt
Atlants