-
Biznesa etiķete Spānijā
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | SPĀNIJAS ĢEOGRĀFISKAIS STĀVOKLIS | 4 |
2. | SUBORDINĀCIJA UZŅĒMUMĀ | 5 |
3. | ATTIEKSME PRET LAIKU | 7 |
4. | KOMUNIKĀCIJAS VEIDI | 8 |
3.1. | Sarunas tēmas | 8 |
3.2. | Balss tonis,skaļums un runas ātrums | 8 |
3.3. | Žesti un sejas izteiksme | 8 |
5. | UZVEDĪBA SABIEDRĪSKĀS VIETĀS | 9 |
6. | SASVEICINĀŠANĀS UN IEPAZĪŠANĀS | 10 |
7. | DĀVANU PASNIEGŠANA | 11 |
8. | ATTIEKSME PRET SIEVIETĒM | 12 |
SECINĀJUMI | 13 | |
IZMANTOTA LITERATŪRA | 14 |
SECINĀJUMI
1. Spānija atrodas Eiropas dienvidrietumos un aizņem 85 % no Pirenejas pussalas ar sausu un karstu klimatu.Sastāv 17 autonomiem apgabaliem un 2 autonomām pilsētām.Lielākā daļa iedzīvotāju ir katolieši.
2. Visi Spānijas sabiedrības slāņi,izņemot visaugstākās aprindas, izturas brīvi un nepiespiesti gan darījumu vidē, gan sabiedrīskajā dzīvē.
3. Spāņu uzņēmumos darbinieki izvēlē lielāka nozīme ir izcelsmei un radniecībai, nevis izglitībai un intelektam.
4. Spāņi darba dienu sāk plkst.9, bet ilgst līdz pusdienlaikam.Lietišķā vidē viņi nav punktuāli.
5. Spānijā par vēlamām tēmām tiek uzskatīta: politika,māksla,sports,Spānija. Nevēlamas ir personas darbu vai panākumiem.
6. Lietišķā atmosfērā jārunā klusi un atturīgi, iestājoties sarunā jābūt pēc iespējas mierīgākam.Svarīgs ir acu kontakts.
7. Spāņiem ir svarīgi demonstrēt savu prestīžu.Viņi ir atsaucīgi un draudzīgi.Lielu nozīmi piešķir ārejam izskatam.
8. Uzrunas formas senor(kungs) un senora(kundze) kopā ar uzvārdu ir obligāts, kad jūs iepazīstina ar svešiem cilvēkiem.
9. Saveicināšanas un iepazīšanās brīdi ir svarīgs acu kontakts,bet atvadoties svarīgi paspiest roku katram grupas loceklim.
10. Ļoti izplatītas ir vizītkartes, kurās ir svarīga akadēmiskā grāda, titulu vai ieņemamo amatu norāde.
…
Svarīgi zināt un ievērot, pieklājības un uzvedības normu kopumu, kas atvieglos un veicinās savstarpējo komunikāciju lietišķajā vidē, kas atstās pozitīvu pirmo iespaidu par sevi un savu uzņēmumu.Sadarbojoties ar ar citu kultūru pārstāvjiem,piemēram,Spāniju, jāiepazīstās ar to uzvedības normām, kominikācijas veidiem, kultūras pamatorientāciju.