Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.11.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības tīkla SIA "Sportland" raksturojums', 1.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības tīkla SIA "Sportland" raksturojums', 2.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības tīkla SIA "Sportland" raksturojums', 3.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības tīkla SIA "Sportland" raksturojums', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Produktu sortiments – specializēts sporta preču veikals – piedāvā šauru produktu sortimentu, bet orientējās uz pilnīgu vajadzību apmierināšanu kas saistās ar šo produkciju;
Cenu veidošanas īpatnības – daļēji SIA „SPORTLAND” atbilst elitāru produktu veikalam, jo tajos tiek piedāvātas augstas kvalitātes preces par attiecīgi – augstām cenām. Protams – ir iespējams iegādāties arī ne tik prestižas preces par zemākām cenām;
Vadīšanas īpatnības – korporatīvais tīkls – par to liecina tas, ka zem SIA „SPORTLAND” kopējās kontroles atrodas visi SPORTLAND un NETOSPORT veikali, gan arī visi 100% SPORT un TIMBERLAND veikali.
Centralizēti tiek pieņemti lēmumi par:
Produktu sortimentu veidošanu;
Labākas cenas iegūšanu balstoties uz lieliem preču pasūtījumiem;
Produktu sadali starp veikaliem;
Cenu veidošanu;
Apkalpošanas noteikumu un vispārēju darbības principu izstrādāšanu un ievērošanu.
Tomēr katram veikalam atsevišķi paliek tiesības piedalīties atsevišķu lēmumu pieņemšanā, balstoties uz to individuālajām atšķirībām.
Veikalu koncentrācijas līmenis – SIA „SPORTLAND” veikali pārsvarā atrodas teritoriālajos tirdzniecības centros – T/C „Alfa”, „Domina”, „Origo”, „Galerija Centrs”, „Mols”, „Olypmpia” un „Spice”.

Mazumtirdzniecība ārpus veikaliem:
SIA „SPORTLAND” ar šīm metodēm nenodarbojās. Nenotiek tirdzniecība nedz ar tiešo marketingu, nedz iznēsājot produktus un pārdodot tos mājās, nedz arī nav izveidoti nekādi tirdzniecības automāti.

Mārketinga lēmumu pieņemšana mazumtirdzniecībā:
Mērķtirgus noteikšana - uzņēmuma mērķa auditorija pārsvarā ir cilvēki vecuma grupā no 12 – 49 gadiem, kas dzīvo pilsētā un domā optimistiski, kuriem ir aktīvs dzīvesveids un kuri ir atvēti jaunām idejām un domām.
Šīs sporta preču tirdzniecības vietas īpaši koncentrējas klientiem vecuma grupā no 15 – 39 gadiem, kuru ienākumu līmenis ir vidējs vai virs vidējā. ( virs 85Ls mēnesī uz vienu cilvēku);
Produkta sortiments - uzņēmums pārdod pasaulē pazīstamāko sporta preču ražotāju produkciju. Piedāvātajā preču klāstā tiek piedāvātas preces gandrīz visiem sporta veidiem. Šajos veikalos ir iespējams iegādāties visas nepieciešamās preces vieglatlētikai, ziemas sporta veidiem, futbolam, ekstrēmajiem sporta veidiem, kā arī preces tūrismam. Tirdzniecībā tiek piedāvāts tik plašs sortiments, kurš apmierinās pat prasīgāko klientu vēlmes. Uzņēmums nodarbojas arī ar slēpju, sniega dēļu, kā arī ar velosipēdu apkopi. Tā ir nozīmīga priekšrocība konkurentu vidū, jo ne visi konkurenti piedāvā arī šādus pakalpojumus;…

Autora komentārsAtvērt
Atlants