Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.10.2025.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2021. - 2025. g.
  • Konspekts 'Burtu apguves veicināšana 4–5 gadu vecumā', 1.
  • Konspekts 'Burtu apguves veicināšana 4–5 gadu vecumā', 2.
  • Konspekts 'Burtu apguves veicināšana 4–5 gadu vecumā', 3.
  • Konspekts 'Burtu apguves veicināšana 4–5 gadu vecumā', 4.
  • Konspekts 'Burtu apguves veicināšana 4–5 gadu vecumā', 5.
  • Konspekts 'Burtu apguves veicināšana 4–5 gadu vecumā', 6.
  • Konspekts 'Burtu apguves veicināšana 4–5 gadu vecumā', 7.
  • Konspekts 'Burtu apguves veicināšana 4–5 gadu vecumā', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Skaņu un burtu apguve – lasīt un rakstītprasmes pamats
Burtu apguve ir viens no nozīmīgākajiem posmiem bērna agrīnajā attīstībā, jo tā kalpo par pamatu turpmākai lasīt un rakstītprasmes izveidei. Lasīt un rakstītprasme nav tikai tehniska darbība, tā ir kognitīvs process, kurā bērns apgūst simbolu sistēmu un to sasaisti ar skaņām, nozīmēm un priekšstatiem par pasauli. Tādējādi burti un to skaņas kļūst par instrumentu, kas nodrošina bērna spēju komunicēt, uztvert un radīt informāciju.
Lai bērns veiksmīgi apgūtu burtus, vispirms būtiska ir fonemātiskās dzirdes attīstība, kas ļauj izšķirt dažādas skaņas un noteikt to vietu vārdos. Ja bērns spēj saklausīt, ka vārds “suns” sākas ar skaņu s, bet “māja” ar skaņu m, tad tas rada priekšnosacījumus tam, lai šīs skaņas vēlāk tiktu sasaistītas ar burtiem. Fonemātiskās dzirdes traucējumi var apgrūtināt lasīt un rakstītprasmes apguvi, tāpēc pedagogiem šajā vecumā ir jāievieš rotaļas un vingrinājumi, kas trenē bērna spēju saklausīt un atšķirt skaņas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants