Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.03.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Senā Ķīna', 1.
  • Konspekts 'Senā Ķīna', 2.
  • Konspekts 'Senā Ķīna', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Ķīniešu tradicionālajā mūzikā bijušas pazīstamas kā 5 tā 7 pakāpju skaņkārtas. Galvenokārt tomēr izmantotas 5 pakāpju skaņkārtas – pentatonika jeb tā saucamā „ķīniešu gamma” (visvienkāršāk tās noskaņu izbaudīt, spēlējot uz klavierēm tikai pa melnajiem taustiņiem).
Mūzikas pirmsākumi meklējami senajās cilšu rituālajās dejās un dziesmās. Ķīniešu vokālā mūzika ir galvenokārt vienbalsīga. Nacionālajai dziedāšanas manierei raksturīga arī falseta vai rīkles skaņu lietošana.
Instrumentālajā mūzikā raksturīga spēlēšana unisonā vai oktāvās.
Reizēm tika izmantoti arī daudzbalsības elementi. Senajā Ķīnā bija pazīstami ap 200 mūzikas instrumentu. Galma orķestrī tika izmantoti ap 100 instrumentu veidi.
Piemēram: erhu – divstīgu vijole, ciņs – cītaras paveids, šengs – līdzīgs mutes ermoņikām, pipa – lautas paveids, sjao – flautas tipa instruments, bjanciņs – sitamais instruments, kas sastāvēja no 14 – 24 nefrīta plāksnēm.

Autora komentārsAtvērt
Atlants