Vērtējums:
Publicēts: 09.01.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Patērētāju uzvedības teorija', 1.
  • Konspekts 'Patērētāju uzvedības teorija', 2.
  • Konspekts 'Patērētāju uzvedības teorija', 3.
  • Konspekts 'Patērētāju uzvedības teorija', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Ražotāju un pircēju intereses tirgū ir atšķirīgas, jo pircēju interesēs ir iegūt preci par zemāku cenu, turpretī ražotāju interesēs ir pārdot preci par augstāku cenu. Neskatoties uz atšķirīgajām interesēm, tirgū tās ir saskaņotas un preces tiek pārdotas par pieņemamu cenu abām pusēm. Pie pieņemamas cenas ražotāja interesēs ir pārdot pēc iespējas vairāk, bet pircēja interesēs ir kvalitāte vai pakalpojuma saturs.
Tirgus ir preču vai pakalpojumu maiņas vieta, kurā cenas nosaka kā ražotājs, tā arī pārdevējs. Tirgus pamatu veido ekonomiskie resursi. Līdzsvara jeb tirgus cena ir tāda cena, kas rodas pieprasījuma un piedāvājuma svārstību rezultātā. Šeit arī parādās tāds jēdziens kā konkurence. Tas ir mehānisms, kas nodrošina stabilu līdzsvara cenas veidošanos tirgū. Tirgus cena samazinās tad, kad palielinās piedāvājums un tas paliek nemainīgs. Turpretī cena pieaugs tad, kad palielināsies pieprasījums, bet piedāvājums paliks nemainīgs. …

Atlants