Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.12.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Bērna raksturojums', 1.
  • Referāts 'Bērna raksturojums', 2.
  • Referāts 'Bērna raksturojums', 3.
  • Referāts 'Bērna raksturojums', 4.
  • Referāts 'Bērna raksturojums', 5.
  • Referāts 'Bērna raksturojums', 6.
  • Referāts 'Bērna raksturojums', 7.
  • Referāts 'Bērna raksturojums', 8.
  • Referāts 'Bērna raksturojums', 9.
  • Referāts 'Bērna raksturojums', 10.
  • Referāts 'Bērna raksturojums', 11.
  • Referāts 'Bērna raksturojums', 12.
  • Referāts 'Bērna raksturojums', 13.
  • Referāts 'Bērna raksturojums', 14.
  • Referāts 'Bērna raksturojums', 15.
  • Referāts 'Bērna raksturojums', 16.
  • Referāts 'Bērna raksturojums', 17.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Bērnu psiholoģijas metodes    3
1.1.  Novērošanas metode    3
1.2.  Testu metode    4
2.  Bērna raksturojums    5
3.  Tests bērna raksturojumam    6
4.  Tests – kāds ir bērna noskaņojums    10
5.  Pašregulācijas tests    12
6.  Loģiskās domāšanas tests    13
7.  Pārrunas    14
8.  Bērna zīmējumi    15
  Nobeigums    16
  Izmantotā literatūra    17
Darba fragmentsAizvērt

Novērošanai kā bērna psihiskās darbības pētīšanas metodei raksturīgs tas, ka pētītājs fiksē bērna darbību, izteikumus, rīcību ikdienas dzīvē. Novērošanas metodei ir vairākas pozitīvas iezīmes:
1. Pētītājs savāc faktus par bērna uzvedību dabiskos apstākļos. Nezinot, ka viņus kāds novēro, bērni uzvedas brīvi. Līdz ar to var iegūt patiesus no dzīves ņemtus faktus.
2. Vērodams bērnu uzvedību, pētītājs katru bērnu redz kā viengabalainu personību. Katru bērna repliku vai darbību viņš uztver nevis kā izolētu, atsevišķu parādību, bet gan saistībā ar citām darbībām, citiem vārdiem vai rīcību. Tādēļ katrs fakts tiek uztverts kā pētāmās personas izpausmju sistēmas viens posms vai atsevišķs elements.
3. Tā kā bērna uzvedību kolektīvā, vai viņa darbības, pārdzīvojumus un valodu parasti ietekmē citi bērni, novērojot var secināt par konkrētā bērna attiecībām ar citiem kolektīva locekļiem, Ja pirmskolas vecuma bērna uzvedība, bērnudārzā un ģimenē ir krasi atšķirīga, zinātniekiem izvirzās uzdevums noskaidrot, kādi cēloņi izraisa bērna spītību un kaprīzes attiecībās ar ģimenes locekļiem.
4. Izmantojot nevērošanas metodi, ļoti skaidri var saskatīt saistību starp bērna uzvedību un skolotāja vai audzinātāja rīcību. Pētītājs var gūt priekšstatu par bērna un skolotāja savstarpējo attiecību īpatnībām un par to, cik sekmīgi pieaugušie vadījuši bērna rīcību un darbību. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants