-
Virzība tirgū un starptautiskā mārketinga komunikācijas. Starpkultūru atšķirības. Globāla produkta vadības principi un brendings
Padomi uzņēmumam, kā izveidot veiksmīgu globālo zīmolu ar labākām iespējām, laižot to starptautiskā tirgū:
• sākt ar zīmola nosaukumu – tas nes uzņēmuma reputāciju un piegādā attiecīgo ziņu, ko uzņēmums vēlas sniegt klientiem. Nepieciešams iegūt laiku, lai izdomātu veiksmīgu zīmola nosaukumu, ko patērētāji viegli atcerētos, vislabāk ir izvēlēties vārdu, kad neprasa tulkojumu. Ja zīmola nosaukums prasa tulkojumu, ir svarīgi izpētīt, kā tas tiktu tulkots citās valodās un, ko tas nozīmētu (vai tam ir negatīva nozīme, ja tulkotu, piemēram, ķīniešu valodā).
• sajaukt universālās līdzības – veidojot zīmolu globālai sabiedrībai, nozīmē, ka tiks apkalpoti dažādu kultūru, rasu, dzimumu un reliģiju patērētāji. Taču, neskatoties uz atšķirībām, katrai personai ir kopējas līdzības, kuras var izmantot kā savas priekšrocības. Mīlestība, iedvesma, cerība un draudzība ir kopīgi pozitīvi iemesli, kurus varētu izmantot kā stratēģiju, lai veicinātu savu globālo zīmolu.
• izprast tirgu un konkurentus – tikai tāpēc, ka uzņēmuma zīmols būs veiksmīgs vienā valstī, nenozīmē, ka tā būs citās. Nepieciešams izpētīt mērķtirgu, vai tajā zīmols būs izdevīgs patērētājam, un iemācīties, kā tikt pāri barjerām, kas varētu apturēt uzņēmumu no veiksmīga globāla zīmola izveidošanas konkrētā tirgū. Ieteicams mācīties no konkurenta, kā tas veic brendinga kampaņas un kā padarīt savu zīmolu atšķirīgu no konkurējošā.
…
Komunikācijas process starptautiskajā mārketingā? Mārketinga komunikācija ir nepieciešama, lai: 1) informētu iespējamos klientus par pieejamajām precēm un pakalpojumiem; 2) pārliecinātu klientus izvēlēties konkrētos kompānijas produktus, nevis konkurentu ražojumus. Komunikācija ir: • domu vai ideju pārraides process no vienas personas otrai; • divpusējs process, kura neatņemama sastāvdaļa ir klausīšanās un reaģēšana. Efektīvai komunikācijai nepieciešami 3 elementi: nosūtītājs; ziņa; saņēmējs; kā arī ziņas kanāls, kas saista šos elementus. Starptautiskajā arēnā, zinot un nosakot kultūras atšķirības, var panākt veiksmīgas biznesa sarunas. Starptautiskā biznesa komunikācija ir svarīga, jo, zinot kā sazināties no citu viedokļa puses, tā ir liela priekšrocība. Katrai valstij ir savs veids kā pateikt lietas, kas var nebūt aizvainojošas vieniem, bet var būt aizvainojošas citiem. Starpkultūru komunikācija ir sarežģītāka par lokālo komunikācu, jo pastāv vairākas „trokšņu” iespējas: valoda, vērtības, attieksme, pieredze (tradīcijas un attīstība), valodu lietojums, žesti, mīmika. Starpkultūru atšķirības ietekmē komunikācijas procesu brīdī, kad ziņas sūtītājs kodē savu ideju un domu.