-
Videospēles kā viens no pusaudžu attīstību ietekmējošiem faktoriem
Referāts22 Datori, elektronika, programmēšana, Pedagoģija, Psiholoģija
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 1 | |
1. | Īkšķa paaudze | 2 |
2. | Videospēļu pozitīvās un negatīvās īpašības | 6 |
3. | Pētījumi par videospēlēm pasaulē un Latvijā | 16 |
Secinājumi | 20 | |
Izmantotie informācijas avoti | 12 |
Secinājumi
Šī petnieciskā darba mērķis bija noskaidrot, vai ar videospēļu palīdzību ir iespējama kvalitatīva mācību zināšanu apguve, lai arī pētījumu dati ir atšķirīgi, tika noskaidrots, ka videospēles, it īpaši specializētas spēj palīdzēt skolniekiem apgūt mācību vielu, kā arī motivēt un ieinteresēt viņus tālākās nodarbībās.
Pētnieciskā darba uzdevumi bija:
1.Raksturot t.s. ‘’īkšķu paaudzes’’ pusaudžus.
2.Apkopot un analizēt informāciju par videospēļu pozitīvajām un negatīvajām iezīmēm
3.Analizēt un veikt secinājumus par iegūtajiem datiem.
Uzdevumi tika izpildīti, lai arī darba autors pats savu pētījumu neveica, jo tas nebija iespējams bezbudžeta apstākļos, kā arī apstākļos, kas neatbilst pētniecisko darbu objektīvai novērtēšanai un precīzai datu apkopošanai.
Pētījuma hipotēze - videospēles spēj attīstīt noteiktas personības īpašības - apstiprinājās, jo iegūtie dati liecināja, ka videospēles attīstīja dažādas īpašības, galvenokārt reakciju, saziņu un koordināciju.
Kopumā pētnieciskais darbs atspoguļo pusaudžu īpašības un aktivitātes, videospēļu veidus un īpašības, kā arī pētījumus par videospēlēm.
…
Zinātniski pētnieciskā darba ‘’Videospēles kā viens no pusaudžu attīstību ietekmējošiem faktoriem’’ problēmas būtība ir jauniešu un pieaugušo domāšanas metožu atšķirība. Ar terminu ‘’videospēle’’ tiek domāta elektroniska spēle, kas sevī ietver lietotāja saskarsmi ar video ierīci, kur tā ģenerē atbildes reakciju, šis termins attiecas arī uz jebkuru citu displejierīci. Aktuāla ir sabiedrības attieksme un uzskati par tradicionālajām skolas mācību metodēm, zināšanu kvalitāti un to atcerēšanos ilgtermiņā. Vēl joprojām lielākā daļa cilvēku neizprot un neiedomājas, kādās īpašības veido un attīsta videospēles, - līdz ar to veidojas nepamatoti stereotipi. Pētījuma hipotēze - videospēles spēj attīstīt noteiktas personības īpašības. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai ar videospēļu palīdzību ir iespējama kvalitatīva mācību zināšanu apguve. Darba uzdevumi: 1. Raksturot t.s. ‘’īkšķu paaudzes’’ pusaudžus. 2. Apkopot un analizēt informāciju par videospēļu pozitīvajām un negatīvajām iezīmēm 3. Analizēt un veikt secinājumus par iegūtajiem datiem. Atslēgvārdi: pusaudžu domāšana, pusaudžu attīstība, videospēle. ZPD sastāv no 3 nodaļām un 9 attēliem.