Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 1.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 2.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 3.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 4.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 5.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Ir vairāki kritēriji kas nosaka šādu konkurences sadalījumu. Pirmkārt, tā ir iespēja ietekmēt tirgu. Tas ir arī pārdevēju skaits kas darbojas tirgū, pircēju skaits tirgū, tas ir realizējamās produkcijas veids, tie ir nosacījumi iekļaušanai kādā nozarē, visbeidzot tie ir ārpuscenas konkurences apmēri, dažkārt tiek minēts vēlviens kritērijs, t.i., iespēja saņemt nepieciešamo tirgus un tehnisko informāciju.
Pilnīgā konkurence ir ideāla tirgus struktūra, kurā pircēji vai patērētāji un ražotāji vai pārdevēji konkurē tieši viens ar otru, pilnībā pakļaujoties pieprasījuma un piedāvājuma likuma darbībai.
Ekonomisti par ekstrēmālāko konkurences veidu sauc pilnīgo konkurenci. Pilnīgā konkurence sastopama tirgū, kurā ir daudz uzņēmumi un katrs pārdod līdzīgu preci, ir daudz pircēji, neierobežota ieeja nozarē, uzņēmumiem šajā nozarē nav priekšrocību pār jaunajiem potenciālajiem ienācējiem, uzņēmumi un patērētāji ir pilnībā informēti par katra uzņēmuma produktu cenām. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants