Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.05.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Cena, pieprasījums, piedāvājums', 1.
  • Konspekts 'Cena, pieprasījums, piedāvājums', 2.
  • Konspekts 'Cena, pieprasījums, piedāvājums', 3.
  • Konspekts 'Cena, pieprasījums, piedāvājums', 4.
  • Konspekts 'Cena, pieprasījums, piedāvājums', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Centrālā problēma jebkurā tirgū ir cenu veidošanās. Tā pilda noteiktas funkcijas. Pirmkārt, cena informē patērētāju par to, cik naudas viņam ir nepieciešams, lai iegādātos kādu preci vai pakalpojumu. Savukārt ražotāju cenas informē par iespējamām resursu iegādes izmaksām; tas dod iespēju noteikt sagaidāmo ienākumu no preču realizācijas. Cenas informē ražotāju arī par patērētāju gatavību maksāt par piegādātām precēm tirgū. Otrkārt, cenas motivē ražotāju un patērētāju rīcību tirgū. Augsta cena ierobežo patērētāja rīcību, bet rosina ražotāju darboties. Cenai pazeminoties, mainās arī patērētāju un ražotāju ekonomiskā rīcība tirgū. Treškārt, ar cenas starpniecību ir iespējams ierobežot reto resursu patēriņu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants