Vērtējums:
Publicēts: 12.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Ārpuscenas faktoru ietekme uz pieprasījumu', 1.
  • Referāts 'Ārpuscenas faktoru ietekme uz pieprasījumu', 2.
  • Referāts 'Ārpuscenas faktoru ietekme uz pieprasījumu', 3.
  • Referāts 'Ārpuscenas faktoru ietekme uz pieprasījumu', 4.
  • Referāts 'Ārpuscenas faktoru ietekme uz pieprasījumu', 5.
  • Referāts 'Ārpuscenas faktoru ietekme uz pieprasījumu', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Galvenie ārpus cenas faktori:
1. Patērātāju ienākumi, mantiskais stāvoklis.
2. Preces aizvietotāja cena.
3. Kopā liejojamo preču cenas.
4. Patārētāju gaume, modes izmaiņas, reklāma.
5. Jaunu preču ražošanu, preču kvalitāte.
6. Pircēju skaits, kas ir atkarīgs no demogrāfiskās situācijas valstī.
7. Kredītu pieejamība.
8. Gaidāmās cenu izmaiņas, patērētāju prognozes.
9. Klimatiskie apstākļi, sezonu maiņas.
10. Palitiskie, sociālie sprādzieni.
11. Valdības administratīvie pasākumi.

Piemēram, vasaras sākšnās ietekmē sauļošanās krēma pieprasījuma pieaugumu. Šo pieprasījumu visbūtiskāk ietekmē, klimatiskie apstākļi un sezonu maiņa, protams arī pārējie arpuscenas faktori ietekmē šo pieprasījumu, tomēr ne tik krasi(Jo ziemā neviens vairumā neiegādājas sauļošanās krēmu, tikai tādēļ, ka tam ir atlaides, ja nu vienīgi ir prognozējama liela cenu paaugstināšanās šai precei tuvākajā nākotnē. Bet vasarā ir vērojams straujšs pieprasījuma kāpiums). Pierasījumu šajā gadijumā ( kā gandrīz katrā gadijumā) ietekmē arī patērētāju ienākumi, jo ir iespējams atrast citas preces, kas ir nepieciešamas vairāk, un jo lielāki būs patērētāju ienākumi, jo lielāks būs pieprasījums pēc precēm. Tā pat sauļošanās krēma pieprasījumu ietekmēs aizvietotāja cena, patērētāju gaume, jaunu preču ražošana. Mazāk pieprasījumu ietekmēs valdības administratīvie pasākumi, politiski sprādzieni, kā arī kredītu pieejamība.
Pēc šīs pieprasījuma analīzes var secināt, ka visi ārpuscenas faktori ietekmē preču pieprasījumu, bet katrā gadijumā ir savi noteicošie faktori, kas pieprasījumu ietekmē viskrasāk.

Autora komentārsAtvērt
Atlants