Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Konspekts 'Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija', 1.
  • Konspekts 'Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija', 2.
  • Konspekts 'Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija', 3.
  • Konspekts 'Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija', 4.
  • Konspekts 'Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija', 5.
  • Konspekts 'Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija', 6.
  • Konspekts 'Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija', 7.
  • Konspekts 'Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Personifikācijas un kodifikācijas proporcionālais līdzsvars
RPIVA personifikācijas un kodofikācijas procesu līdzsvars (proporcija) varētu būt 50 % un 50 %. Darbinieki dalās zināšanās dažādās sanāksmes, tikšanās reizēs, sazinās caur e-pastiem, un caur telefona zvnaiem sniedz viens otram konsultācijas, bet liela daļa zināšanu uzglabāšana, ģenerēšana un pārnese notiek ar tehnoloģiju palīdzību – dažāda veida informācija, dati glabājas RPIVA iekšējās programmās – datu bāzēs, caur kurām notiek informācijas un datu apstrāde un pārnese. Abi šie procesi darbinieku zināšanu apmaiņā ieņem vienlīdz nozīmīgu un noteicošu lomu. Lai zināšanu vadība notiktu efektīvi un pilnīgi RPIVA nepieciešamas gan tehnoloģijas (programmas), gan darbinieku nepārtraukta komunikācija.

Ierosinājumi zināšanu vadības uzlabošanai
• Organizēt darbinieku tikšanās reizes (kad satiekas pilnīgi visi RPIVA darbinieki, no visām filiālēm), kopā sanāksānas, lai visi darbinieki var iepazīties, parunāt par darba lietām, apmainīties nerakstītām zināšanām.
• Maksimāli atjaunot tehnoloģijas, lai atvieglotu darbinieku darba ikdienu – zināšanu pārnesi, uzglabāšanu un ģenerēšanu.
• Veikt izpēti, analīzi par dalīšanos zināšanās ar kolēģiem , piemēram, veikt ikgadējo darbinieku aptauju, lai novērtētu kolēģu sadarbību, atsauksmes.
• Papildināt un modernizēt informāciju tehnoloģijas RPIVA.
• Pievērst uzmanību neizsacītajām zināšanām.
• Pievērst uzmanību darbinieku komuniācijai un sadarbībai, uzlabot to.

Autora komentārsAtvērt
Atlants