• Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū. Peļņa, tās maksimizācija

     

    Konspekts8 Ekonomika

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 1.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 2.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 3.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 4.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 5.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 6.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 7.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 8.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Ekonomikas tirgus iedalās dažādas pamata tirgus struktūras – noteikta konkurences pakāpe, kas atrodas diapazonā starp lielu skaitu pircēju un pārdevēju līdz pat dažiem vai vienam pārdevējam un pircējam1, jeb ekonomiskos modeļos, kuri ir atkarīgi no noteiktas preces vai pakalpojuma daudzuma, tā piedāvājuma, kā arī cenām, kas kopumā, veidojot konkurenci, raksturo un veido noteikto tirgus ekonomikas modeli. Konkurence – cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem.2
Pastāv četri tirgus ekonomiskie modeļi: pilnīga konkurence, monopolistiskā konkurence, absolūtais monopols un oligopols.3 Raksturojot kādu no tirgus struktūrām, kas norada uz konkurenci un tiek ietekmēta ar cenu līmeni, iepirkumu apjomu un uzņēmuma peļņu, vai arī kādu no konkurences veidiem, tiek izmantoti šādi kritēriji:
Pircēju un pārdevēju skaits, kas darbojas tirgū;
Drošas informācijas pieejamība;
Pircēju un pārdevēju slepenas vienošanās iespējas;
Realizējamā produkta veids;
Reklāmas izmantošana kā ārpuscenas konkurences līdzekļi;
Iespējas iekļūt tirgū un atstāt to.…

Atlants