Vērtējums:
Publicēts: 19.04.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 1.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 2.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 3.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 4.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 5.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 6.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 7.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 8.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 9.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 10.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 11.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 12.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 13.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 14.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 15.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 16.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 17.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 18.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 19.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 20.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 21.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 22.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 23.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 24.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 25.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 26.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 27.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 28.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 29.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 30.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 31.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 32.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 33.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 34.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 35.
  • Referāts 'Nelegālās ekonomikas ietekme uz iekšzemes kopproduktu un nodokļu ieņēmumiem', 36.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  NELEGĀLĀS EKONOMIKAS SITUĀCIJA LATVIJĀ    4
1.1.  LATVIJĀ AUGSTS ĒNU EKONOMIKAS LĪMENIS    4
1.2.  CILVĒKA IZVĒLE PAR LABU ĒNU EKONOMIKAI    4
1.3.  ‘’FIKTĪVIE’’ NEATKĀPJAS    5
1.4.  KONOMIKAS SITUĀCIJA LATVIJĀ    6
1.5.  ĒNU EKONOMIKA KROPĻO BIZNESU    6
1.6.  FIKTĪVIE KAITĒ VISIEM    7
1.7.  ĒNAINĀKIE SEKTORI LATVIJĀ    9
2.  NELEGĀLĀS EKONOMIKAS DARBĪBAS SFĒRAS    10
2.4.  ĒNU EKONOMIKAS BŪTĪBA    10
2.5.  ĒNU ALGAS UN ĒNU EKONOMIKA    13
2.3.  VISPĀRĒJA DEKLARĒŠANA    14
2.4.  NAUDAS ATMAZGĀŠANA    16
2.5.  ĒNU EKONOMIKA NEGATĪVI IETEKMĒ VISAS NOZARĒS    18
2.6.  IKVIENS IR LĪDZDALĪBNIEKS ĒNU EKONOMIKAS VEIDOŠANĀ    19
3.  ĒNU EKONOMIKA NO STATISTIKAS VIEDOKĻA    21
3.1.  ĒNU EKONOMIKAS STATISTISKIE APRĒĶINI    21
3.2.  CĪŅA AR ĒNU EKONOMIKU    24
  SECINĀJUMI    28
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    30
  PIELIKUMS    31
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
1. Kamēr nav sakārtota nodokļu likumdošana nodokļu efektīvas iekasēšanas un piedziņas jomā nav iespējams cīnīties ar nodokļu nemaksātājiem.
2. Nav pietiekoši labi izstrādāta sistēma kā kontrolēt iedzīvotāju naudas maku biezumu.
3. Jāsakārto UIN maksāšanas sistēma, nav pareiza situācija, ka IU un IK maksā 25% lielu nodokli, bet A/S un SIA tikai 15%, nepieciešams pāriet uz vienotu fiksētu nodokļu likmi, kas būtu labs priekšnoteikums labai un godīgai līdzās pastāvēšanas politikai valstī.
4. UR, reģistrējot jaundibinātu uzņēmumu, aizdomīgos gadījumos pieprasīt no dibinātājiem informāciju par kapitāla izcelsmi un patiesajiem labuma guvējiem – fiziskajām personām, ja šāda informācija netiek sniegta – atteikt šī uzņēmuma reģistrāciju.
5. VID vairākkārt ir pierādījis, ka tā kapacitāte ļauj pieķert un pat sodīt mazos uzņēmējus par santīmos mērāmiem nodokļu maksājumu parādiem. Vienlaikus miljoniem latu nodokļu parādu tiek norakstīti kā bezcerīgi vai arī par viena fiktīva uzņēmuma nedarbiem nodokļa aprēķins tiek uzlikts tā darījuma partnerim – godprātīgam uzņēmumam, kuram nav pat tikpat kā nekādu oficiālu iespēju pārliecināties, vai ir darīšana ar blēdi vai ne.
6. Netiek ievērota preču uzskaites un preču pavadzīmju aprites kārtība;
7. Netiek ievēroti kases aparātu ekspluatācijas noteikumi, EKA žurnāla noformēšanas vai aizpildīšanas kārtība;
8. EKA netiek reģistrēta samaksa, kas par precēm, izpildītajiem darbiem, sniegtajiem pakalpojumiem saņemta skaidrā naudā;
9. Darba attiecībās ir personas, ar kurām nav noformētas darba attiecības, un no darba samaksas netiek maksāti normatīvos aktos paredzētie nodokļi vai persona saņem attiecīgajos dokumentos nereģistrētu darba samaksu.
10. Naudas summa kases aparāta naudas kastē nesakrīt ar kontroles izdrukā norādīto;
11. Nepatīkamākais ir tas, ka valsts nezin, kas ir tie cilvēki, kuriem būtu jāmaksā nodokļi – sākot ar sīko remontdarbu veicējiem vai kādu citu pakalpojumu sniedzējiem, turpinot ar automašīnu tirgotājiem, kas nereģistrē savu darbību, un beidzot ar šīs piramīdas pašu virsotni – nekustamo īpašumu mākleriem, kuru apgrozībā ir simtiem, tūkstošiem un varbūt pat miljoniem latu, bet neviens viņus tā īsti nekontrolē un viņi nemaksā nodokļus.
12. Ieviešot vispārējo deklarēšanu, visi iedzīvotāji saņem aizpildīti veidlapu, un, vai nu ar parakstu apstiprinās, kas viss tur rakstītais ir pareizi vai arī pierakstīs klāt to, ko valsts par attiecīgo cilvēku nezina. Taču darba grupa grib visu atstāt cilvēka ziņā un līdz ar to kontroles mehānisms izpaliks.
13. Par skaidras naudas darījumu slēgšanu un nodokļu nemaksāšanu vajadzētu paredzēt sodus 50% apmērā no darījuma summas un tām darījumā iesaistītām pusēm, kuras nav par to samaksājušas nodokļus.
14. Nav pareizi, ka fiktīvo uzņēmēju dēl ir jācieš godīgiem nodokļu maksātājiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants