Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.04.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Kvalitātes vadība', 1.
  • Konspekts 'Kvalitātes vadība', 2.
  • Konspekts 'Kvalitātes vadība', 3.
  • Konspekts 'Kvalitātes vadība', 4.
  • Konspekts 'Kvalitātes vadība', 5.
  • Konspekts 'Kvalitātes vadība', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Attīstoties tehnoloģijām, zinātnei kopumā un cilvēces dzīves līmenim, rodas nepārtraukta vajadzība uzlabot biznesa rezultātus, uzlabojot produktu kvalitāti, kļūt atpazīstamiem tirgū ar savas firmas zīmolu un tradīcijām, visu iepriekš minēto un citas tendences ekonomikā nosaka makroekonomiskie apstākļi un klientu tieksme pēc labākiem pakalpojumiem par zemākām cenām. Līdzekļi un veidi, ar kādiem panāca kvalitāti agrāk, mūsdienās ir nepietiekami. Mainīgās sabiedrības, līdzīpašnieku likumdošanas un regulatoru vajadzības ir par iemeslu tam, kāpēc organizācijai jātiecas sasniegt jaunu līmeni un jādomā par tādām kategorijām kā – kvalitāte, zīmols, standartizācija un sertifikācija.
Tirgus ekonomika liek uzņēmumiem ražot tirgus prasībām atbilstošu produkciju. Tas saistās ar to, ka uzņēmuma dzīvotspēja un stabils tirgus stāvoklis ir atkarīgs no tā produkcijas konkurētspējas tirgū. Konkurētspēja saistīta ar diviem raksturlielumiem – cenas līmeni un produkcijas kvalitāti. 1
Tradicionāli mūsu uztverē kvalitāte saistās ar netaustāmu priekšstatu par skaistumu, izcilību un patiesību.
Kvalitāte ir produkta īpašību kopums, kas nosaka tā spēju apmierināt iepriekš noteiktas prasības2, kā arī kas spēj atbilst jau noteiktām un vēl neizteiktām vajadzībām. Kvalitāti mēra atkarībā no tā, cik lielā mērā produkts vai pakalpojums apmierina noteiktu vajadzību, ko parasti nosaka un izvirza klients. Ideālā variantā kvalitāte ir prioritāte uzņēmuma (organizācijas) attiecībās ar klientiem.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants