• Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienestā

     

    Referāts30 Tiesības

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.11.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 34 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 1.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 2.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 3.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 4.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 5.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 6.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 7.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 8.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 9.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 10.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 11.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 12.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 13.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 14.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 15.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 16.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 17.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 18.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 19.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 20.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 21.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 22.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 23.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 24.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 25.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 26.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 27.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 28.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 29.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 30.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 31.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 32.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 33.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 34.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 35.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 36.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 37.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 38.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 39.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 40.
  • Referāts 'Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti valsts ieņēmumu dienest', 41.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  KORUPCIJAS JĒDZIENS, RAŠANĀS IEMESI UN IZPAUSME    6
1.1.  Korupcijas jēdziens    6
1.2.  Korupcijas rašanās iemesli un izpausme    8
1.3.  Korupcijas sekas    10
2.  KORUPCIJAS SITUĀCIJA VID    13
2.1.  Vispārīgs korupcijas situācijas raksturojums Latvijā    13
2.2.  Korupcijas situācija VID    15
2.3.  VID veiktie pasākumi korupcijas novēršanai iestādes iekšienē    17
3.  PRIEKŠLIKUMI KORUPCIJAS SAMAZINĀŠANAI VID    23
3.1.  Priekšlikumi grozījumiem tiesību aktos korupcijas samazināšanai VID    23
3.2.  Priekšlikumi praktiskajiem pasākumiem korupcijas samazināšanai VID    27
  NOBEIGUMS    29
  LITERATŪRAS UN DARBĀ LIETOTO AVOTU SARAKSTS    33
Darba fragmentsAizvērt

NOBEIGUMS
Izstrādājot Studiju darbu “Korupcijas samazināšanas tiesiskie un praktiskie aspekti Valsts ieņēmumu dienestā”, autores mērķis bija analizēt VID amatpersonu noziedzīgus nodarījumus atbilstoši Latvijas Republikas tiesību aktiem un noskaidrot, kādi grozījumi tiesību aktos un kādi praktiskie pasākumi ir nepieciešami korupcijas samazināšanai VID. Studiju darba izstrādes rezultātā izvirzītais mērķis ir sasniegts.
Darba izstrādes gaitā autore izdarīja sekojošus secinājumus:
1. Latvijas tiesību aktos noteikts, ka korupcija ir kukuļošana vai jebkura cita valsts amatpersonas rīcība, kas vērsta uz to, lai, izmantojot dienesta stāvokli, savas pilnvaras vai pārsniedzot tās, iegūtu nepelnītu labumu sev vai citām personām. Korupcijas apkarošana ir cīņa ar koruptīvo noziedzīgo nodarījumu sekām, kad noziedzīgais nodarījums jau ir noticis;
2. . Saskaņā ar Transperency International veikto pētījumu par korupcijas uztveres indeksu pasaules valstīs, Latvija aizņem 40.vietu 175 valstu starpā, atpaliekot no kaimiņvalstīm, kur Lietuva ieņem 32., bet Igaunija 23.vietu. Transperency International ir ir starptautiska nevalstiska organizācija, kuras mērķis ir veikt korupcijas apkarošanas pasākumus un novērst noziedzīgas darbības, kas izriet no korupcijas;
3. Lai gan darbs pie korupcijas novēršanas un apkarošanas Latvijā norit nepārtraukti, par ko liecina KNAB publikācijas un ziņojumi, tomēr autore secina, ka trūkst likumdevēja iniciatīvas un ieinteresētības šīs problēmas risināšanā. Tiesu statistika rāda, ka valsts amatpersonām par kukuļņemšanu reti draud reāls cietumsods. Laika posmā no 2010.gada līdz 2014.gadam pirmajā instancē izskatītajās lietās par kukuļņemšanu stājušies spēkā spriedumi pret 68 amatpersonām, no kurām reāli cietumsodi piespriesti 9 personām, savukārt 54 personām piespriesti nosacīti sodi. Turklāt gandrīz visas 2014.gada lietas bijušas salīdzinoši vienkāršas;
4. Kopumā pēdējo septiņu gadu laikā KNAB kriminālvajāšanai nodevis 11 krimināllietas, kurās kopā apsūdzēta 21 VID amatpersona. Iepriekšējos gados, runājot par korupciju VID struktūrās, galvenokārt tika minēta muita, 2016.gads saasināja jautājumu par korupcijas līmeni Finanšu policijas pārvaldes sfērā un arī Piedziņas pārvaldes amatpersonu sfērā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants