Vērtējums:
Publicēts: 13.09.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Sporta pedagoga ētika', 1.
  • Referāts 'Sporta pedagoga ētika', 2.
  • Referāts 'Sporta pedagoga ētika', 3.
  • Referāts 'Sporta pedagoga ētika', 4.
  • Referāts 'Sporta pedagoga ētika', 5.
  • Referāts 'Sporta pedagoga ētika', 6.
  • Referāts 'Sporta pedagoga ētika', 7.
  • Referāts 'Sporta pedagoga ētika', 8.
  • Referāts 'Sporta pedagoga ētika', 9.
  • Referāts 'Sporta pedagoga ētika', 10.
  • Referāts 'Sporta pedagoga ētika', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Sporta pedagoga profesionālās ētikas pamatprasības    4
  Sporta pedagoga galvenais uzdevums    6
  Sporta pedagoga tiesības    6
  Sporta pedagoga pienākumi    6
  Svarīgākās pedagoģiskās spējas    7
  Sporta ētikas kodekss    7
  Kodeksa mērķis    8
  Sporta ētikas kodeksa secinājumi    9
  Secinājumi    10
  Izmantotā literatūra    11
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Noskaidroju, ka sporta pedagoga ētikas pamatprasības sakrīt ar vispārējām visu pedagogu ētikas pamatprasībām. Un tās it : skolotāja ētiskās darbības pamatprincipi ir profesionalitāte, koleģialitāte, brīvība, atbildība, taisnīgums, patiesums, cieņa un pašcieņa, smalkjūtība.
2. Sporta pedagogam ir tiesības izvēlēties darba formas un metodes. Saņemt darba samaksu un valsts garantētu apmaksātu ikgadēju atvaļinājumu. Izteikt priekšlikumus skolas vai sporta kluba attīstībai, iekšējās kārtības nodrošināšanai. Saņemt padagoģiskajam darbam nepieciešamo materiālu nodrošinājumu. Sporta pedagoga pienākumos ietilpst : sekmēt izglītojamo garīgo un fizisko attīstību. Attīstīt ētiskās vērtības bērnos. Radoši un atbildīgi piedalīties attiecīgo izglītības programmu īstenošanā. Audzināt krietnus, godprātīgus jauniešus, Latvijas patriotus. Ievērot skolēnu tiesības. Pastāvīgi pilnveidot savu izglītību un profesionālo meistarību. Pedagogs ir atbildīgs par savu darbu, tā metodēm, paņēmieniem un rezultātiem. Nepieciešamākās spējas, ko vajadzētu attīstīt ikvienam skolotājam ir organizatoriskās, didaktiskās, perceptīvās spējas jeb spēja izprast skolēnu, komunikatīvās, oratora, aktiera un aksioloģiskās spējas.
3. Kodeksa pamatprincips : godīgu spēļu sekmējošie ētiskie apsvērumi ir neatņemami, nevis tikai iespējami sporta aktivitāšu, sporta politikas un vadīšanas elementi un tie piemērojami visos sporta darbības līmeņos, kā izklaides sporta veidos, tā sporta sacīkstēs.
4. Manuprāt, ir ļoti labi, ka ir iztrādāts viens kopējs sporta ētikas kodekss un tajā ietvertas nozīmīgas pamatdomas par godīgas spēles svarīgumu, kas ietver vairākus apakšpunktus arī par dopinga apkarošanas nozīmi un labprātīgu un labvēlīgu dalību sporta aktivitātēs, pasākumos un sacensībās.
Pilnībā piekrītu, ka sporta pedagoga ētiskās pamatprasības sakrīt ar jebkuru citu zinātņu pedagogu ētiskajiem aspektiem, tāpat kā nepieciešamās spējas visiem pedagogiem nepieciešams attīstīt vienas un tās pašas. Protams, dažādu nozaru pedagogiem atšķiras prioritārās spējas, kuras jāattīsta vispirms un pamatīgāk, kā citas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants