Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Veselības aprūpe pirmsskolas izglītības iestādē', 1.
  • Referāts 'Veselības aprūpe pirmsskolas izglītības iestādē', 2.
  • Referāts 'Veselības aprūpe pirmsskolas izglītības iestādē', 3.
  • Referāts 'Veselības aprūpe pirmsskolas izglītības iestādē', 4.
  • Referāts 'Veselības aprūpe pirmsskolas izglītības iestādē', 5.
  • Referāts 'Veselības aprūpe pirmsskolas izglītības iestādē', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Liela loma veselības aprūpē pirmsskolas izglītības iestādē ir saskarsmei starp bērnu – bērniem – personālu. Saskarsme, arī komunikācija, sazināšanās, saziņa un savstarpēji sakari ir informācijas apmaiņa starp diviem vai vairākiem cilvēkiem runas un žestu veidā. Savstarpējām attiecībām ir ļoti nozīmīga loma dzīvē. Savstarpējās attiecībās tiek apmierinātas pamatvajadzības. Saskarsmē ir svarīgi viss – vārdi, darbība, garastāvoklis un izturēšanās veids.
Prasmīga saskarsme uzlabo pašsajūtu bērnam, pirmsskolas iestādes personālam, tā sniedz personisku gandarījumu. Veiksmīgas attiecības ir aprūpes kvalitātes rādītājs. Saskarsme būs veiksmīga, ja tiek ievēroti nosacījumi. Tie ir spēja uztvert bērnu atbilstoši viņa neatkārtojamajai individualitātei. Prast prognozēt saskarsmes procesu atbilstoši situācijai un partneriem. Mācēt saskarsmes procesā mainīt attieksmi atbilstoši situācijai un gatavība kritiski vērtēt savu rīcību. Bērns, kurš vēl neprot runāt, savu vajadzību un emociju izpausmei izmanto neverbālo saskarsmi – mīmiku un pantomīmu. Mācās uztvert apkārtējo – pasauli pēc ārējām zīmēm, mīmikas, žestiem, balss intonācijas. Prasme izmantot neverbālos saskarsmes līdzekļus nosaka personības saskarsmes spēju, tās sabiedriskumu. Neverbālos saskarsmes paņēmienus personības attīstības procesā cilvēks apgūst agrāk nekā verbālos (1,3,10,11).

Atlants