Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.10.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Pirmsskolas skolotāja darba īpatnības speciālajās grupās', 1.
  • Konspekts 'Pirmsskolas skolotāja darba īpatnības speciālajās grupās', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Speciālās grupas var būt dažādas:
bērni ar dzirdes traucējumiem,
bērni ar redzes traucējumiem,
bērni ar garīgas attīstības traucējumiem,
bērni ar citām problēmām (slimībām – epilepsija, astma u.c.)

10
Ieteikumi pedagogam veiksmīgam socializācijas darbam ar bērniem ar redzes traucējumiem
Svarīgs ir pedagoga darbs pirmsskolas mācību iestāde un sākumskolas pirmajās klasēs. Tālredzība laika gaitā var samazināties, iedzimta tuvredzība - palielināties. Mrnaziem bērniem, kuriem ir normāla redze, var attīstīties tuvredzība, ja viņi pārlieku daudz skatās tuvumā, ja acs pierod darboties pārsvarā tuvumā. Tāpēc, strādājot ar pirmo klašu skolēniem, jāmaina darba veidi, lai acis dabūtu skatīties
gan tuvumā, gan tālumā. Ļoti svarīgi būtu ievērot vingrošanas pauzi.
Ja zināms, ka bērnam ir redzes traucējumi, būtu jāpavaicā par ārsta priekšrakstiem un jāraugās, lai audzēknis tos arī ievērotu. Ja ārsts izrakstījis bērnam brilles, tad pedagogam jāuzmana, lai vismaz stundās skolēns tās lietotu. To neievērojot, īpaši pusaudža vecumā, tuvredzība var palielināties. Savukārt skolēns, kuram ir augstas pakāpes tuvredzība un kurš lieto atbilstošas brilles, redz simtprocentīgi (augstas pakāpes tuvredzību mēdz saukt arī par sociālo vājredzību). Tātad šāds skolēns nebūt nav jāsēdina pirmajās rindās, viņš var būt arī pēdējā solā. Tā arī ir būtiska atšķirība starp vājredzību un tuvredzību. Tuvredzīga bērna redzes…

Autora komentārsAtvērt
Atlants