Mainīgie ekonomiskie faktori dažādajos tirgos ir – iedzīvotāju daudzums, ienākumu līmenis, patēriņa ieradumi, infrastruktūra, ģeogrāfija un attieksmes pret ārzemju iejaukšanos ekonomikā – tie ir galvenie un vienkāršākie punkti, kas ir jāapsver uzsākot izvērtēt noieta potenciālu starptautiskajā tirgū. Šie dati ir brīvi pieejami, taču tos ir jāizmanto kopumā ar citiem, vairāk atvasinātiem datiem, jo tirgus plānojumam ir nepieciešama arī ilgtermiņa perspektīva. Dati par ekonomisko vidi ir kā viena pagātnes brīža attēls. Dažreiz vecus datus izmanto, lai izplānotu rīcību nākamajiem pāris gadiem. Pat ja dati ir jauni, paši par sevi viņi nevar norādīt pieauguma un attīstības tempus. Dažas ekonomikas stagnē, taču dažas tieši pretēji – attīstās lielos tempos.