Vērtējums:
Publicēts: 03.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'A.Čaka dzejoļu analīze', 1.
  • Konspekts 'A.Čaka dzejoļu analīze', 2.
  • Konspekts 'A.Čaka dzejoļu analīze', 3.
  • Konspekts 'A.Čaka dzejoļu analīze', 4.
  • Konspekts 'A.Čaka dzejoļu analīze', 5.
  • Konspekts 'A.Čaka dzejoļu analīze', 6.
  • Konspekts 'A.Čaka dzejoļu analīze', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Motīvs.
Dzejoļa motīvs ir par slāņu iedalījumu. Par mīlestību un iekāri starp augstāku un zemāku sabiedrības slāni. Par to, ka cilvēki darbu nostāda augstāk kā privāto dzīvi.

Liriskais „Es”.
Liriskais es ir ļoti sašutis un nelaimīgs par netaisnīgumu. Bet tajā pašā laikā, viņš jūtas ļoti patīkami nervozs, jo tomēr viņā ir neliela cerība, ka meitene atbildēs uz viņa jūtām. Liriskais es no sākuma jūtās aizrauts un apburtas ar dāmas daiļumu, bet nedaudz vēlāk viņš aptver patieso situāciju un sāk justies slikti un pat nožēlojami.
Dzejoļa kompozīcija, panta forma un ritms.
Dzejolis ir veidots no 6 pantiem, kuru rindu skaits ir ļoti dažāds. Ir panti ar 2 rindiņām, kas vairāk izceļ šo domu, un ir panti ar 6 un 5 rindiņām.
Panta formas ir

Dzejoļa tēlu raksturojums.
Dzejolī galvenie tēli ir liriskais „es”, jaunkundze, tramvajs. Šie tēli ļoti labi viens otru pilnveido.
Liriskais „es” - ir galvenais varonis dzejolī, kurš raksturo savas emocijas un pārdzīvojumus, kuri notiek tramvajā.
Tramvajs – ir domāts kā ikdiena, sadzīve. Vieta, kurā notiek cilvēku kustība, sarunas, ikdienas rūpes un raizes.…

Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants