Vērtējums:
Publicēts: 17.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Administratīvais process', 1.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 2.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 3.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 4.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 5.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 6.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 7.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 8.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 9.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 10.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 11.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 12.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 13.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 14.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 15.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 16.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 17.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 18.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 19.
  • Konspekts 'Administratīvais process', 20.
Darba fragmentsAizvērt

1.Administratīvā procesa būtība un funkcijas, jēdziens un attīstības vēsture. Administratīvā procesa izpratne Eiropā un ASV. Eiropas Cilvēktiesību konvencijas 6.panta interpretācija attiecībā uz administratīvajām lietām.
Administratīvais process savā būtībā ir konkrētas publiski tiesiskas attiecības starp valsti (plašākā nozīmē) no vienas puses un privātpersonu no otras puses.
Precīzāk sakot – administratīvais process ir procesuālais mehānisms, kādā šīs publiski tiesiskās attiecības tiek īstenotas, proti, kādā valsts īsteno savu publisko varu attiecībā pret privātpersonu, savukārt privātpersona īsteno savas no tiesību normām izrietošās publiski tiesiskās subjektīvās tiesības un tiesiskās intereses.
Administratīvā procesa tiesības ir procesuālo tiesību nozare, kas reglamentē attiecības, kas rodas, publiskās administrācijas institūcijām pildot valsts pārvaldes funkcijas un tiesai īstenojot administratīvo tiesvedību.
Administratīvā procesa funkcijas: (APL 2.pants)
1) nodrošināt demokrātiskas, tiesiskas valsts pamatprincipu, it sevišķi cilvēktiesību, ievērošanu konkrētās publiski tiesiskajās attiecībās starp valsti un privātpersonu;
2) pakļaut neatkarīgas, objektīvas un kompetentas tiesu varas kontrolei izpildvaras darbības, kuras attiecas uz konkrētām publiski tiesiskajām attiecībām starp valsti un privātpersonu;
3) nodrošināt tiesību normu tiesisku, precīzu un efektīvu piemērošanu publiski tiesiskajās attiecībās. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants