Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Emocionālās izpausmes grupā', 1.
  • Konspekts 'Emocionālās izpausmes grupā', 2.
  • Konspekts 'Emocionālās izpausmes grupā', 3.
  • Konspekts 'Emocionālās izpausmes grupā', 4.
  • Konspekts 'Emocionālās izpausmes grupā', 5.
  • Konspekts 'Emocionālās izpausmes grupā', 6.
  • Konspekts 'Emocionālās izpausmes grupā', 7.
  • Konspekts 'Emocionālās izpausmes grupā', 8.
  • Konspekts 'Emocionālās izpausmes grupā', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Grupa ir "dzīvs" organisms, sastāvošs no daudzām personībām. Līdz ar grupas attīstību notiek noteiktas kultūras un normu veidošanās, kuras ietekmē grupas uzdevumu, saistītu ar grupas dalībnieku problēmu risināšanu, realizāciju. Šīs kultūras izveidi un attīstību savukārt ietekmē gan psihoterapeits vai grupas vadītājs, gan grupas dalībnieki. Līderu funkcijas, grupas normas un grupas dalībnieku lomas ir to savstarpējās mijiedarbības rezultāts un ietekmē viņu uzvedību un jūtas. Lai grupas darbība veidotos sekmīgi, grupas vadītajam ir jāveicina dalībniekos šādu īpašību attīstīšanu: empātija, sirsnība, savstarpēja cieņa, atvērtība, konfrontācija; jāuzsver, ka svarīgi ir runāt par savam jūtām (retāk teikt „es domāju... ", biežāk "es jūtu"), vairāk sevi vajag izpaust, aktīvi piedalīties grupas darbībā, neklusēt, eksperimentēt, reaģēt.…

Atlants