Vērtējums:
Publicēts: 13.01.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 1.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 2.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 3.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 4.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 5.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 6.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 7.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 8.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 9.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 10.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 11.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 12.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 13.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 14.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 15.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 16.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 17.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 18.
  • Prezentācija 'Viesnīcu tīkli', 19.
Darba fragmentsAizvērt

Situācija Latvijā
Latvijā viesnīcu bizness tomēr ir ļoti sadrumstalots, un gandrīz katrai viesnīcai ir savs īpašnieks
Ķēdes viesnīcas Latvijā: Radisson SAS «Daugava», viesnīca «Māra» Best Western, viesnīca Maritem Park Hotel
Kopējā jaunu viesnīcu rašanās statistika gan ir pietiekami iespaidīga: ja 2004. gadā Rīgā ekspluatācijā tika nodotas tikai piecas jaunas (tostarp arī rekonstruētas) viesnīcas, tad 2010.gadā galvaspilsētas viesiem pakalpojumus piedāvāja vēl 19 jauni hoteļi.

Salīdzinot Baltijas tirgu kopumā, Igaunija un Lietuva ir daudz vairāk attīstījušās viesnīcu ķēdēs, kā arī veiksmīgi ieinteresējušas biznesā vairākas lielās starptautiskās viesnīcu ķēdes —
Scandic un Hilton (2 Tallinā un 1 Viļņā); Best Western (Lietuvā — 8, Igaunijā — 4,
Latvijā —1).

Viesnīcnieki ir pārliecināti, ka Latvijas tēlam par labu nāktu kādas spēcīgas starptautiskas ķēdes ienākšana, taču neviens nav gatavs dalīties savā peļņā ar ķēdes vārda turētājiem

Kāpēc Latvijā nav tik populāras ķēžu viesnīcas?
Jo sākuma summas ir iespaidīgas: viesnīcas Gutenbergs īpašniece M. Solima noskaidrojusi, ka franšīzes līgums ar tāda mēroga ķēdēm kā Hilton vai Accor-Pullman izmaksātu vismaz 600 000 eiro + noteiktus procentus no katra numura īres

Lielākās tūrisma firmas izvērš plašu viesnīcu celtniecību arī ārpus tradicionālajiem tūrisma reģioniem, piemēram, Ķīnā, Dienvidaustrumāzijas valstīs, Dienvidamērikā u.c., kur celtniecības izmaksas nav tik augstas, bet peļņa ir pietiekami liela, jo pašas firmas nodrošina ārzemju tūristu pieplūdumu uz šīm viesnīcām, ieplānojot tās savos maršrutos …

Autora komentārsAtvērt
Atlants