• Konkurences un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū

     

    Konspekts3 Ekonomika

Vērtējums:
Publicēts: 18.08.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konkurences un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurence', 1.
  • Konspekts 'Konkurences un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurence', 2.
  • Konspekts 'Konkurences un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurence', 3.
  • Konspekts 'Konkurences un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurence', 4.
  • Konspekts 'Konkurences un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurence', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Apskatīsim secīgi konkurences veidus un to raksturīgas pazīmes. Pilnīga konkurence ir iedāla tirgus struktūra, kurā pircēji vai patērētāji un ražotāji vai pārdevēji konkurē tieši viens ar otru, pilnībā pakļaujoties pieprasījuma un piedāvājuma likuma darbībai. Pilnīga konkurence iespējama, ja: neatkarīgi viens no otra tirgū darbojas daudz pircēju un pārdevēju; pārdevēji piedāvā identisku produktu tirgū; pircēji ir labi informēti par piedāvātajām precēm un pakalpojumiem tirgū; pārdevēji var viegli iekļūt tirgū un arī to atstāt. Ar konkurences jēdzienu ir saistīts arī termins monopolistiskā konkurence. Atšķirībā no pilnīgās konkurences monopolistiskā konkurence ir tāda tirgus struktūra, kurā darbojas pietiekami liels pārdevēju skaits, kas piedāvā līdzīgus produktus, bet ar nedaudz atšķirīgām pazīmēm. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants