Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.11.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Patērētāja rīcība tirgū', 1.
  • Konspekts 'Patērētāja rīcība tirgū', 2.
  • Konspekts 'Patērētāja rīcība tirgū', 3.
  • Konspekts 'Patērētāja rīcība tirgū', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Savukārt testējot tirgu var noskaidrot patērētāju rīcību, ko tie dara un darīs. Ar analīzes metodes palīdzību var noskaidrot patērētāju paradumus pagātnē, kādas patērētāju vēlmes ir bijušas agrāk un kā tās ir mainījušās. Apskatot iepriekš minētos tirgus veidus un metodes, kā varam izprast patērētāju ir svarīgi izprast segmentēšanu un tās būtību.
Segmentēšana ir tirgus sadalīšana pēc pircēju grupām atkarībā no to vajadzībām, rīcības tirgū un attieksmes pret mārketinga aktivitātēm. Tirgus segmentu veido patērētāji ar vienādām vajadzībām, vēlmēm un motivāciju iepirkties konkrētajā vietā, noteiktajā laikā un par noteiktu cenu. Izvērtējot patērētāju vēlmes, lai noskaidrotu patērētāju paradumus, sadalītu patērētājus pēc grupām, ir svarīgi noskaidrot patērētāju paradumus- pircēju atrašanās vietu, ģimenes stāvokli, ekonomiskos apsvērumus, dzīvesstilu. Ir svarīgi veikt pētījumus, lai noskaidrotu pirkšanas rīcības faktorus- pirkšanas iemeslus, biežumu, izvēles kritērijus utml.
Izvērtējot patērētāju, pēc tā vēlmēm, dzīvesstila, rakstura, paradumiem ir iespējams noteikt, kādas preces un pakalpojumus var piedāvāt konkrētajam patērētājam. Jo vairāk tiek pētīts patērētājs, jo lielākas iespējas izvērtēt vai šadi patērētāji, kuriem ir vienādas vai līdzīgas vēlmes ir pietiekami daudz un ir iespējams sniegt tādu piedāvājumu, kas apmierinātu esošo patērētāju grupu un piesaistītu jaunus patērētājus.

Autora komentārsAtvērt
Atlants