Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.01.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski psiholoģisko vērojumu prakse pirmsskolā', 1.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski psiholoģisko vērojumu prakse pirmsskolā', 2.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski psiholoģisko vērojumu prakse pirmsskolā', 3.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski psiholoģisko vērojumu prakse pirmsskolā', 4.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski psiholoģisko vērojumu prakse pirmsskolā', 5.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski psiholoģisko vērojumu prakse pirmsskolā', 6.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski psiholoģisko vērojumu prakse pirmsskolā', 7.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski psiholoģisko vērojumu prakse pirmsskolā', 8.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski psiholoģisko vērojumu prakse pirmsskolā', 9.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski psiholoģisko vērojumu prakse pirmsskolā', 10.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski psiholoģisko vērojumu prakse pirmsskolā', 11.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski psiholoģisko vērojumu prakse pirmsskolā', 12.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski psiholoģisko vērojumu prakse pirmsskolā', 13.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski psiholoģisko vērojumu prakse pirmsskolā', 14.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski psiholoģisko vērojumu prakse pirmsskolā', 15.
Darba fragmentsAizvērt

Datums
27. 11.
Rīta aplis. Nedēļas tēma: „Vāverīte kuplastīte”.

Skolotāja darbība
1. Skolotāja iepazīstina bērnus ar vāverīti, kas ieradusies šodien ciemos pie bērniem.

2. Skolotāja jautā, kas pēc bērnu domām vislabāk garšo vāverītei.

3. Katram bērnam tiek izdalīti divi čiekuri. Skolotāja aicina tos aptaustīt, pasmaržot. Seko uzaicinājums rīta rosmei.

4. Pēc vingrošanas skolotāja ierosina čiekurus savākt vienkopus grozā.
5. Skolotāja rosina iemācīties pirkstiņu rotaļu par vāverīti – kuplastīti.

Bērna darbība
Bērni katrs atrod savu krēsliņu ar zīmīti aizmugurē un apsēžas aplī. Visi pēc kārtas nosauc katrs savu vārdu un sasveicinās ar vāverīti: „Labrīt, vāverīt!”.
Bērni min dažādus ēdienus, līdz ar skolotājas palīdzību nonāk pie secinājuma, ka čiekuri un to sēkliņas.
Vingro ar čiekuriem rokās, paceļot rokas augšā virs galvas, noliecoties, noliekot čiekurus uz grīdas, pārlecot tiem pāri.
Bērni ievieto čiekurus grozā.

Bērni skaita:
Vāverīte kuplastīte,
No zariņa zariņā
Jo zariņi šūpojās
Jo astīte svērstījās.
Līdzdarbojoties ar pirkstiņiem tiek attēlota dzejolītī notiekošā darbība. Taču divi zēni Andrejs un Rolands neiesaistās, jo risina savstarpējas sarunas.

Studenta secinājumi
Visi bērni saprot, ka jādodas uz rīta apli, taču ne visiem izdodas veikli atpazīt savu krēsliņu. Skolotāja piepalīdz.

Grupā valda labvēlīga gaisotne, bērni dalās savā starpā ar čiekuriem.

Bērniem ļoti patīk šādu papildlīdzekļu izmantošana vingrošanā.

Bērni ir darbīgi, viņi vēlas aktīvi darboties.

Pirkstiņu rotaļas ļoti labi attīsta bērniem iztēli, veiklību. Drošākie bērni ar savu piemēru iedrošina nedrošākos. Skolotāja ar savu piemēru piepalīdz tiem bērniem, kam nepadodas tik labi, cenšas pievērst Andreja un Rolanda uzmanību veicamajam uzdevumam.
Ar pirkstiņu rotaļas palīdzību bērni netieši mācās, kā arī attīsta roku smalko muskulatūru. Vingrina bērna uzmanību, atmiņu un koncentrēšanās spējas. Izmantojot skanošos žestus, bērniem veidojas noturīga kustību koordinācija, attīstās ritma izjūta (Pirkstiņu rotaļas, 2007,15).
„Atzinība, uzslavas, bērna darbības novērtējums stimulējoši ietekmē bērna sasniegumu motivācijas attīstību”(Attīstības psiholoģija, 1999, 88). Pirmsskolas vecumā vēlams bērnos ieaudzināt kārtības izjūtu, jo tas lieti noderēs, uzsākot skolas gaitas.










































Atlants