Vērtējums:
Publicēts: 21.04.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums, to ietekmējošie faktori', 1.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums, to ietekmējošie faktori', 2.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums, to ietekmējošie faktori', 3.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums, to ietekmējošie faktori', 4.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums, to ietekmējošie faktori', 5.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums, to ietekmējošie faktori', 6.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums, to ietekmējošie faktori', 7.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums, to ietekmējošie faktori', 8.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums, to ietekmējošie faktori', 9.
  • Referāts 'Pieprasījums un piedāvājums, to ietekmējošie faktori', 10.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Pieprasījums    4
  Pieprasījuma ietekmējošie faktori    4
  Pieprasījuma līkne    5
  Piedāvājums    7
  Piedāvājuma ietekmējošie faktori    7
  Piedāvājuma līkne    7
  Nobeigums    9
  Izmantotā literatūra    10
Darba fragmentsAizvērt

Pieprasījums ir noteikta veida preču daudzums, kuru patērētāji vēlas un ir spējīgi nopirkt par noteiktu cenu noteiktā laika periodā. Pieprasījuma līkne raksturo pircēju ekonomisko rīcību atkarībā no cenu līmeņa. Augsta cena nosaka mazu pieprasījumu, bet, cenai pazeminoties pieprasījums aug, pieprasījuma līkne tiecas uz augšu. Katrs punkts uz pieprasījuma līknes liecina par pamatotu un konkrētu samēru starp cenu un pieprasījuma lielumu, ko nosaka pircēju ekonomiskās rīcības motīvi.
Pieprasījuma likums raksturo cēloņsakarību starp cenu līmeni un pieprasījuma lielumu, kas pastāvīgi atkārtojas. Jo augstāka preces cena, jo mazāku preces daudzumu plāno pirkt patērētājs. Cenas maiņas izraisītās pieprasījuma apjoma pārmaiņas sauc par cenas efektu. Līdz ar cenu pieaugumu vai kritumu, cilvēku reālā pirktspēja vai nu palielinās vai samazinās, tas ietekmē arī tirgus stāvokli, jo tirgū rodas vai nu papildus pieprasījums vai preču pārpalikums, to sauc par ienākumu efektu. Taču pastāv arī izņēmuma gadījumi, ja cilvēka vajadzība ir neatliekama, tad viņš pirks preci par jebkuru cenu. Pastāv arī aizstājamības efekts- cenas celšanās precei padara to dārgāku salīdzinājumā ar citām līdzīgām precēm, kurām cenas paliek nemainīgas, tādēļ palielināsies pieprasījums pēc relatīvi lētākās aizstājējpreces. Ja pieaugot ienākumiem, pieprasījums pēc preces pieaug, tad to sauc par normālpreci. Bet, ja pieaugot ienākumiem, pieprasījums pēc preces mazinās, tad to sauc par mazvērtīgu preci. Piesātinājuma prece ir prece, kuru cilvēki nepirks vairāk par sev nepieciešamo, jo tā apmierina cilvēka vajadzības, lai gan cilvēka līdzekļi ļauj iegādāties vairāk.…

Atlants