Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Dažādu cilvēka attīstības psiholoģijas teoriju salīdzinājums', 1.
  • Referāts 'Dažādu cilvēka attīstības psiholoģijas teoriju salīdzinājums', 2.
  • Referāts 'Dažādu cilvēka attīstības psiholoģijas teoriju salīdzinājums', 3.
  • Referāts 'Dažādu cilvēka attīstības psiholoģijas teoriju salīdzinājums', 4.
  • Referāts 'Dažādu cilvēka attīstības psiholoģijas teoriju salīdzinājums', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Ļ. Vigodska atziņa
Bērna psihiskās attīstības temps atsevišķos laika posmos ir atšķirīgs. Izmaiņas katrā attīstības posmā skar katru attīstības posmu. Katrā attīstības stadijā straujāk attīstās kāda dominējoša psihes funkcija.
1. gadā – uztvere (ar izteiktu emocionālo nokrāsu – šajā laikā bērna psihiskā attīstība ir būtiski atkarīga no pozitīvas emocionālās saskarsmes.
2.un 3. gadā – bērns intensīvi apgūst runu;
Sākumskolas vecumposmā – pakāpeniski attīstās teorētiskā jeb abstraktā domāšana.

Ļ. Vigodskis ieviesa jēdzienu Centrālais jaunveidojums – nozīmīgākais attiecīgajā periodā noformējušos funkciju, kāda bērnam vēl neizpaudās iepriekšējā stadijā.
3. gadi (nedaudz vēlāk) – Es tēls jeb Es pirmatnējā apzināšanās. Vienā stadijā var būt vairāki jaunveidojumi.
0 – 1 gadi (Zīdainis). Saskarsme, mīlestība, aprūpe / emocionālā saskarsme ar pieaugušo (vadošā darbība). Uzticēšanās / neuzticēšanās (krīze). Pozitīvie jauninājumi – paļāvība, rosības komplekss.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants