Vērtējums:
Publicēts: 19.11.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 1.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 2.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 3.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 4.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 5.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 6.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 7.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 8.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 9.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 10.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 11.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 12.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 13.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 14.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 15.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 16.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 17.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 18.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 19.
  • Referāts 'Alu gleznojumi akmens laikmetā', 20.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Alu gleznojumu sastopamība, līdzības un atšķirības    4
1.1.  Līdzības    4
1.2.  Atšķirības    5
2.  Alu glezniecībā izmantotie materiāli    6
2.1.  Krāsas    6
2.2.  Palīgmateriāli    7
3.  Alu gleznojumu izcelsme    9
3.1.  Rituālās vajadzības    9
3.2.  Zvaigznāji Lasko alā    10
3.3.  Estētiskā un citas mazāk ticamas teorijas    10
  Nobeigums    12
  Izmantotie avoti    13
  Pielikums    13
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Šajā referātā tik apskatīti alu gleznojumi akmens laikmetā, to fenomeni, līdzības un atšķirības starp atrastajām alām dažādos kontinentos, meteriāli un tehnikas, kā arī gleznojumu nozīme un kādēļ tie bija nepieciešami senajam cilvēkam. Rašanās un daudzveidīgo tehniku, materiālu izmantošana ir referāta interesantākie temati, kas pierāda alu gleznojumu unikalitāti, noslēpumainību un sarežģītību.
Pirmās saglabājušās mākslas liecības, alu gleznojumi, un to izstrādāšana alas tumšākajās vietās bija tehniksi sarežģīta. No tuvākajā apkārtnē atrodamajām izejvielām, sarežģītu krāsvielu izgatavošana un pilnveidošana prasījusi lielas pūles, novērošanas prasmes un izdomu. Arī gleznojumos attēlotais ir tehniski sarežģīts – proporcijas, ēnojums, krāsu dažādība un klints reljefa veiksmīgais izmantojums, veidojot ilūziju, ka zīmētais atdzīvojas. Nemazāk nozīmīgie simboli, plaukstiņas, līnijas un punktu kombinācijas iespējams ietver sevī kādu dziļāku, pagaidām maz izipētītu nozīmi. Senais cilvēks vērojot un izporotot dabu un tās procesus bija radījis apbrīnojamus mākslas darbus, kas aizrauj to apskatītājus un pētniekus, mūsdienu cilvēkus, vēl tūkstošiem gadu pēc to izveides.
Alu gleznojumi akmens laikmetā viennozīmīgi ir ģeniālākie senā cilvēka sasniegumi. Dzīvnieku detalizētie, estētiskie un krāsainie attēli pat metriem augstu uz alu griestiem un sienām ir raisījuši daudz jautājumu par to radīšanu. Precīzas zvaigžņu kartes un izpratne par dabā notiekošo, dabas resursu veiksmīga izmantošana savā labā norādā, ka aizvēstures vēsturē neizglītoto cilvēku priekšstati par agrīno cilvēku Homo Sapiens kā neattīstītu primātu ir nepareizi.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants