Vērtējums:
Publicēts: 25.05.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mārketings', 1.
  • Konspekts 'Mārketings', 2.
  • Konspekts 'Mārketings', 3.
  • Konspekts 'Mārketings', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Produkts ir saistāms ar sekojošiem elementiem: sortimentu, kvalitāti, dizainu, īpašībām, produkta marku, iesaiņojumu, gabarītiem, servisu, garantijām un atpakaļnodošanu. Savukārt, sadale un izvietojums ir saistīti ar sadales kanāliem, noliktavām, uzglabāšanu, transportēšanu, tirdzniecības tīkliem. Cena – cenrāža cenu, atlaidēm, uzcenojumu, maksāšanas periodu, kredīta termiņu. Visbeidzot, virzīšana ir saistīta ar reklāmu, komunikācijas veidiem, personisko apkalpošanu un sabiedriskajām saskarēm.
Tas nozīmē, ka vislielāko ietekmi muitas tarifi atstāj uz preces cenu. Daudzos gadījumos tiek veidota starptautiskā cena, kas ir piemērota pasaules tirgum un ārvalstu specifiskajiem faktoriem. Tikai lieli uzņēmumi šajā gadījumā var pārdot savu preci ar vienādu cenu, neatkarīgi no reģiona. Visbiežāk, muita tarifus izmanto, lai aizsargātu savu tirgu. Tas nozīmē, ka importētājam (eksportētājam) ir jāierēķina cenā arī šo tarifu apmaksa. Tas sadārdzina preces cenu. Protams, ka eksportētājs var izmantot tirgū iekļūšanas stratēģiju un nepalielināt preces cenu, iekļaujot arī muitas tarifu daļu, bet tā viņam tik un tā būs jāmaksā. Ja muitas tarifu nav, tas nozīmē, ka visiem ir vienādas konkurences iespējas – brīva preču un pakalpojumu kustība (Eiropas Savienība).

Autora komentārsAtvērt
Atlants