Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.12.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Patērētāja uzvedība', 1.
  • Konspekts 'Patērētāja uzvedība', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Manuprāt, patērētāju uzvedību vairāk ietekmē nevis preces vai pakalpojuma veids un cena (ekonomiskais aspekts), bet gan katra patērētāja psiholoģiskais aspekts. Viens no psiholoģiskajiem aspektiem ir patērētāja motivācija, kas nereti ir sekošana modei vai prestiža iegūšana, tādēļ svarīgi apzināt modes tendences un katra sociālā slāņa prestiža preces un pakalpojumus. Nosliecos uz to, ka Latvijā tieši atzinība sabiedrībā ir ļoti būtisks aspekts, kas ietekmē patērētāja motivāciju.
Tādēļ lielāka uzmanība ir jāvelta patērētāja demogrāfiskajam profilam, analizējot patērētāja vecumu, dzimumu, nodarbošanos, izglītību, ģimenes stāvokli u.c., tādējādi nevis pētītot tikai pirkšanas procesu, bet gan posmu pirms pirkuma veikšanas, kuru ir iespējams iespaidot.

Autora komentārsAtvērt
Atlants