Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.07.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Džezs', 1.
  • Referāts 'Džezs', 2.
  • Referāts 'Džezs', 3.
  • Referāts 'Džezs', 4.
  • Referāts 'Džezs', 5.
  • Referāts 'Džezs', 6.
  • Referāts 'Džezs', 7.
  • Referāts 'Džezs', 8.
  • Referāts 'Džezs', 9.
  • Referāts 'Džezs', 10.
  • Referāts 'Džezs', 11.
  • Referāts 'Džezs', 12.
  • Referāts 'Džezs', 13.
  • Referāts 'Džezs', 14.
  • Referāts 'Džezs', 15.
  • Referāts 'Džezs', 16.
  • Referāts 'Džezs', 17.
  • Referāts 'Džezs', 18.
  • Referāts 'Džezs', 19.
  • Referāts 'Džezs', 20.
  • Referāts 'Džezs', 21.
  • Referāts 'Džezs', 22.
  • Referāts 'Džezs', 23.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Kas ir džezs?    4
  Džeza rašanās pamatelementi    5
  No vēstures    7
  Luiss Armstrongs    9
  Djūks Elingtons    10
  Džeza attīstības posms 30. – 50. gados    11
  Dizijs Gillspijs    11
  Saksofonists Čārlijs Pārkers    12
  Telēnijs Monks    13
  Mailzs Deiviss    14
  Džeza attīstība no 60. gadiem    15
  Ornets Kolmens    15
  Padomju laiki un džezs    17
  Pielikums    19
  Izmantotā literatūra    23
Darba fragmentsAizvērt

Džezs ir tipiska afroamerikāņu mūzika, kas veidojusies no blūza (Blues) un spiričuela (Spiritual).
Vārds jazz, kas cēlies no angļu valodas, nenozīmē tikai džeza mūziku. Tā paralēlās nozīmes ir muldēšana un mīlēšanās. Tomēr visbiežāk džezs tiek lietots, lai apzīmētu mūzikas žanru ar specifiskiem, kaislīgiem, karstasinīgiem ritmiem un improvizāciju.
Džezs ir improvizācija. Improvizācija uz skatuves un publika rada atmosfēru, kas pašu laiku aiznes kustībā.
Džezs ir radies 20. gs. sākumā. Atrodoties visu laiku kustībā, tas ir izplatījies visā pasaulē. Savā kustībā un ritmos džezs ir mainījies līdz mūsdienām. Zem tā ir izveidojušies vairāki dažādi stili, kas ir atšķirīgi ar savu saturu, raksturu, izmantojamiem instrumentiem, radot vienreizēju skaņu gammu.Džeza rašanās pamatelementi

Amerikāņu populārās mūzikas virziens džezs ir afroamerikāņu mūzikas tradīcijas. Ir vairāki mūzikas virzieni, kas likušo šo pamatu:
Gospeļi. 19. gs. beigās himnas savās baznīcās uzsāka dziedāt arī melnādainie. Tieši tajās šo garīgo mūziku sāka pavadīt arī mūzikas instrumenti. Ar laiku melnādaino gospeļu dziedājumu atskaņoja nevis koris, bet solists vokālā kvarteta un klavieru pavadījumā. No tā laika gospeļus varēja dzirdēt arī ārpus baznīcas. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants