Vērtējums:
Publicēts: 27.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga vide. Ārējās vides faktori. Mārketinga vides faktoru SWOT analīze', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga vide. Ārējās vides faktori. Mārketinga vides faktoru SWOT analīze', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga vide. Ārējās vides faktori. Mārketinga vides faktoru SWOT analīze', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga vide. Ārējās vides faktori. Mārketinga vides faktoru SWOT analīze', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga vide. Ārējās vides faktori. Mārketinga vides faktoru SWOT analīze', 5.
  • Konspekts 'Mārketinga vide. Ārējās vides faktori. Mārketinga vides faktoru SWOT analīze', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Pie tiešās ietekmes ārējās vides faktoriem, pirmkārt, pieder piegādātāji, kas ir organizācija vai individuālie uzņēmēji, kuri preču un pakalpojumu ražošanu vai citus darbības veidus apgādā ar nepieciešamajiem resursiem – izejvielām, iekārtu u.c. Piegādes efektivitāte lielā mērā atkarīga no tā, cik sekmīgi uzņēmums lieto mārketinga principus, dibinot attiecības ar piegādātājiem, tāpēc katram uzņēmumam ir jānodarbojas ar savu piegādātāju darbības prognozēšanu, analizējot to maksātspēju, cenas, streiku iespēju un citus jautājumus.
Otrais faktors ir starpnieki, kas ir organizācijas vai atsevišķas personas, kas nodrošina preču virzīšanu, sadali un pārdošanu tirgū, un uzņēmumi starpnieku pakalpojumus izmanto, jo tie daudzu pakalpojumus pircējiem nodrošina daudz lētāk, nekā to izdarītu uzņēmums pats. Starpnieku funkcijas ir palīdzēt uzņēmumiem atrast pircējus to ražotajiem produktiem; fiziski virzīt produktus no ražotājiem pie patērgātājiem; nodrošināt pircēju ar nepieciešamo informāciju. Tāpat daudzi starpnieki specializējas finansu pakalpojumu sniegšanā.
Trešais faktors ir pircēji, kas ir produkta galējie lietotāji, kuru vajadzības un vēlmes organizācija cenšas apmierināt, izmantojot mārketinga darbības, un pastāv piecu pircēju tirgus tipi: patēriņa; biznesa; starpnieku; budžeta organizāciju un starptautiskais tirgus. Pietam katram uzņēmuma ir svarīgi noteikt savu mērķtirgu.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants