Vērtējums:
Publicēts: 27.12.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Mazbērna, pirmsskolas, jaunākais skolas vecums', 1.
  • Referāts 'Mazbērna, pirmsskolas, jaunākais skolas vecums', 2.
  • Referāts 'Mazbērna, pirmsskolas, jaunākais skolas vecums', 3.
  • Referāts 'Mazbērna, pirmsskolas, jaunākais skolas vecums', 4.
  • Referāts 'Mazbērna, pirmsskolas, jaunākais skolas vecums', 5.
  • Referāts 'Mazbērna, pirmsskolas, jaunākais skolas vecums', 6.
  • Referāts 'Mazbērna, pirmsskolas, jaunākais skolas vecums', 7.
  • Referāts 'Mazbērna, pirmsskolas, jaunākais skolas vecums', 8.
  • Referāts 'Mazbērna, pirmsskolas, jaunākais skolas vecums', 9.
  • Referāts 'Mazbērna, pirmsskolas, jaunākais skolas vecums', 10.
  • Referāts 'Mazbērna, pirmsskolas, jaunākais skolas vecums', 11.
  • Referāts 'Mazbērna, pirmsskolas, jaunākais skolas vecums', 12.
  • Referāts 'Mazbērna, pirmsskolas, jaunākais skolas vecums', 13.
  • Referāts 'Mazbērna, pirmsskolas, jaunākais skolas vecums', 14.
  • Referāts 'Mazbērna, pirmsskolas, jaunākais skolas vecums', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Mazbērna vecums    4
1.1.  Fiziskais raksturojums    4
1.2.  Kognitīvās attīstības raksturojums    4
1.3.  Emocionālā attīstība    6
1.4.  Trīs gadu krīze    7
2.  Pirmsskolas vecums    8
2.1.  Fiziskais raksturojums    8
2.2.  Kognitīvās attīstības raksturojums    8
2.5.  Emocionālā attīstība    9
3.  Jaunākais skolas vecums    10
3.1.  Fiziskais raksturojums    11
3.2.  Kognitīvās attīstības raksturojums    11
3.5.  Emocionālā attīstība    12
  Noslēgums    13
  Bibliogrāfija    14
Darba fragmentsAizvērt

Noslēgums
Rakstot referātu tika pētīta literatūra un informācijas avoti, lai noskaidrotu mazbērna, pirmsskolas, jaunāka skolas vecuma attīstības un audzināšanas īpatnības. Tas deva iespēju iegūt dažādus viedokļus par pētamo tēmu.
Rakstot referātu tika izpētīts agrā bērnība un pirmsskolas, jaunākais skolas vecums. Referāts tika rakstīts, lai noskaidrotu bērnu attīstības īpatnības: fiziskais raksturojums, kognitīvās attīstības raksturojums bērna emocionālā attīstība.
Tika analizēti iegūti rezultāti un izdarīti secinājumi. Līdz ar to pētījuma izvirzītais mērķis tika sasniegts un uzdevumi izpildīti.
Veiktais darbs ļava izdarīt sekojošus secinājumus:
• Attīstības posmu robežas ir visai nosacītas, relatīvas – tās var nedaudz svārstīties uz vienu vai otru pusi atkarība no dzimuma, rases un individuālajām īpatnībam. Tomēr katram posmam ir arī savas būtiskas, raksturīgas iezīmes.
• mazbērna vecums (no dzimšanas līdz 3 gadiem). Vadošā darbība šajā vecumposmā ir spēle (rotaļa).Šajā vecumā spēle izaug no bērna manipulācijām ar priekšmetiem. Sākotnēji bērnu aizrauj pati darbošanās kopā ar pieaugušo, atdarinot tieši pašas darbības.
• Pirmsskolas vecums (no 3 līdz 6 gadiem). Šajā vecumposmā notiek bērna iemācīšanās no ģimenē esošajiem paradumiem, paraugiem, jo bērns, būdams atkarīgs no mātes emocijām, cenšas darīt tā, “kā dara citi”.
• Šis ir periods, kurā norit cilvēcisko attiecību tālākā apgūšana, kas norit bērnam spēlējot lomu un sižeta rotaļas, komunicējot ar pieaugušajiem un vienaudžiem.
• Bērna attīstība līdz 5-7 gadiem ir personības attīstības nozīmīgākie gadi.
• Jaunākais skolas vecums ( no 6 līdz 11 gadiem). Jaunāko skolas vecumu mēdz dēvēt par bērnības maksimuma punktu – pilnziedu.
• Bērnā vēl ir pietiekami daudz bērnišķības valdzinājuma – naivuma, vieglprātības, skata uz pieaugušo kā gudrāko, stiprāko, ideālo, taču parādās arī jaunas īpašības – cita loģika, spriešanas spēja, bērns sāk zaudēt savu bērnišķīgo tiešumu, mainās viņa intereses, sociālais statuss, viss dzīves ritms.

Autora komentārsAtvērt
Atlants