Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.09.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 1.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 2.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 3.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 4.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 5.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 6.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 7.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 8.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 9.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 10.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 11.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 12.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 13.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 14.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 15.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 16.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 17.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 18.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 19.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 20.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 21.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 22.
  • Konspekts 'Konspekts mārketingā', 23.
Darba fragmentsAizvērt

Segmentēšana, mērķtirgus noteikšana un pozicionēšana, to izmantošana tirgzinību plānošanā.
Tirgus segmentēšana – tirgus sadalīšana pēc pircēju grupām atkarībā no to vajadzībām rīcības tirgū un attieksmi pret mārketinga pasākumiem.
Mērķtirgus – viena vai vairāku izraudzīto segmentu vērtēšana un atlase, lai veiktu noteiktus mārketinga pasākumus.
PATĒRIŅA TIRGUS SEGMENTĒŠANA:
Ģeogrāfiskie
Demogrāfiskie;
Sociāli ekonomiskie;
Nacionālie un kultūras u.c
RAŽOŠANAS LĪDZEKĻU TIRGUS SEGMENTĒŠANA:
Pēc firmu pircēju lieluma;
Pēc pirkuma apjoma;
Pēc ražošanas specifikas;
Pēc firmu pircēju darba reputācijas
Pēc kvalitātes u.c.

7. Tirgzinību pētījumu un pētījumu process. Tirgus pētījumu nozīme tirgzinību plānošanā, vadīšanā un kontrolē.
Sākotnēji nepieciešams noteikt kādas jomas nepieciešams izzināt izmantojot tirgus izpētes metode. Lai sāktu pētīšanas darbus, vispirms jāatbild uz jaut: kāda tirgus daļa ir derīga konkrēta uzņ-ma piedāvājumam? Cik daudz konkurentu jau ir šajā tirgus daļā? Tirgus izpētes procesā jāiegūst informācija arī par pārējiem faktoriem. Svarīgs izpētes obj.ir pati prece. Svarīgi izpētīt un izanalizēt patērētāju slaņi. Jāprot saskatīt atšķirību starp:
Faktu izpēti (kāda iedzīv.daļa jau pērk preci, kurā vietā ir iespēja pārdot pašražotos izstrādājumus, kādas tirgus daļas nav apguvuši konkurenti utml. Un
Viedokļu izpēte (kāpēc dažādas iedzīv.grupas pērk noteikta preces, kādas specifiskas prasības konkrētiem izstrādājumiem izvirza noteiktas iedzīv grupas utml.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants