-
Rotaļas un spēles jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sensoro spēju attīstībā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | Zinātniskās literatūras analīze par bērnu sensoro spēju attīstību rotaļās un spēlēs | 7 |
1.1. | 2-3 gadīgu bērnu attīstības raksturojums saistībā ar pētāmo problēmu | 7 |
1.2. | Teorētiskais pamatojums bērnu sensoro spēju attīstībai | 14 |
1.3. | Rotaļas un spēles bērnu attīstībā | 16 |
1.4. | Sensoro spēju sekmēšana didaktiskajās spēlēs un rotaļās | 21 |
2. | Empīrisks pētījums par 2 – 3 gadīgu bērnu sensoro spēju attīstības sekmēšanas iespējām spēlēs un rotaļās | 25 |
2.1. | Pētījuma norise un izmantotās metodes | 25 |
2.2. | Pētāmās grupas raksturojums | 27 |
2.3. | Pedagoģiskais process bērnu sensoro spēju attīstībai | 35 |
Secinājumi | 48 | |
Izmantotā literatūra | 49 | |
Pielikumi | 51 |
Secinājumi
Kvalifikācijas darbu izstrādājot, tika apkopotas psihologu un pedagogu un atziņas par rotaļu nozīmi bērna sensoro spēju attīstībā. Tika veikta bērnu sensoro spēju attīstības analīze, izzinot teorētiski un praktiski bērnu sensoro attīstību rotaļās, tika izdarīti secinājumi.
1. Rotaļa ir vadošā darbība pirmsskolā, ar kuras palīdzību notiek bērna vispusīga attīstība.
2. Rezultātu sasniegšanai nepieciešams pareizi izvēlēties un organizēt rotaļas, kurās bērni sasniedz vajadzīgos rezultātus . Rotaļas jāorganizē ar noteiktu mērķi, tātad mērķtiecīgi un sistemātiski.
3. Attīstot sensorās spējas, attīstās valoda, runa, sīkā pirkstu muskulatūra un visi psihiskie procesi- atmiņa, domāšana, iztēle, uzmanība, uztvere.Attīstot sensorās spējas, bērna attīstība notiek visās psihiskās dzīves jomās- bērns rotaļājoties, spēlējoties, darbojoties rotaļnodarbībās apgūst un sistematizē milzīgu jutekliskās informācijas daudzumu, tā pilnveidojot sajūtu un uztveres procesu.
4. Sensoro spēju attīstībai liela nozīme ir bērna motīvu, vajadzību un izziņas darbību attīstībai, kā arī personisko īpašību attīstībai, intelektuālo spēju izaugsmei.
…
Kvalifikācijas darbs - Rotaļas un spēles jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sensoro spēju attīstībā Atslēgas vārdi: sensorā attīstība, sensorie procesi, sajūtas, uztvere, kognitīvie procesi, motivācija, sensorā izziņa. Teorētiskā darba daļa: Izzinātas bērnu fiziskās un psihiskās attīstības īpatnības pirmsskolas vecumā, psihisko procesu attīstības veicināšanas paņēmieni, pedagoģiskā darba organizēšana sensoro spēju attīstībā. Izpētīta bērnu sensoro spēju sekmēšana rotaļnodarbībās, didaktiskās spēlēs, spēlēs dabā pastaigu laikā. Sameklētas didaktiskās spēles, izplānotas rotaļnodarbības grupas telpā un dabā pastaigu laikā, bērnu sensoro spēju attīstībai. Darbā izmantoti latviešu, kā arī ārzemju autoru zinātniskie pētījumi, metodes un atziņas par bērnu attīstības iespējām sensorajās rotaļnodarbībās. Empīriskā darba daļa: Tika veikts pētījums ar 2 – 3 grupas bērniem pirmsskolas iestādē, analizētas bērnu prasmes un iemaņas, rezultāti apkopoti tabulās. Tika izmantoti dažādi uzdevumi, didaktiskās rotaļas, spēles, metodiku komplekss bērna attīstības apsekošanai. Tika salīdzināti rezultāti pētījuma sākumā un pētījuma beigās, izveidoti grafiskie attēli, rezultāti apkopoti. Rezultāti parāda, ka notikušas izmaiņas, kopumā bērnu attīstības līmenis ir uzlabojies. Kvalifikācijas darbs sastāv no 63 lap., 4 tabulām, 12 attēliem, 5 pielikumiem. Izmantoti 38 informācijas avoti