-
Personāla novērtēšana
Pretestība pārmaiņām – tās izpausmes un pārvarēšanas veidi (psiholoģiskās barjeras)
Ir ļoti svarīgi pareizi izprast darbinieku pretestības īstos cēloņus jeb iemeslus bailēm un nepatikai pret visu jauno, lai varētu tos laika gaitā mazināt un iesaistīt personālu aktīvā un produktīvā pārmaiņu ieviešanā. Šī izpratne sakņojas dziļākajā cilvēka personības būtības pieņemšanā un saprašanā – mēs darām visu iespējamo, lai noturētu un pasargātu sasniegto drošības un komforta līmeni un lai netraumētu savu pašcieņu. Visi jaunievedumi, izmaiņas darba rutīnā, jaunu kompetenču apguve un nepazīstami cilvēki – tas viss rada nemitīgu stresu un trauksmi. Baiļu radītās emocijas un uzvedības reakcijas spēj sagraut ikvienu pārmaiņu ieviešanu, bet to panākumus nosaka pareizās darbinieku nomierināšanas un motivēšanas taktikas izvēle.
Pretestības iemesli jeb galvenais ir zināt, jo kā baidīties
Darbinieku pretošanās pārmaiņām veido galvenokārt divi spēcīgi stimuli: nevēlēšanās tikt apkaunotiem, kas ir izteikta pašcieņas zaudējuma izpausme, un otrs – spēcīga nepatika sastapties ar nezināmo un nākotnes draudiem. Abi šie stimuli sakņojas dziļi cilvēku zemapziņā, ar to arī izskaidrojams šo baiļu spēks un noturība. Darbinieki bieži neapzināti identificē visu nezināmo un nepazīstamo ar draudiem, par neiedomājoties, ka nākotne tiem nes arī iespējas un labāks darba dzīves risinājumus.
…
Darbības novērtējums – tas ir atgriezeniskās saites veids. Vadītājs informē, kā darbinieki strādā, kādas ir viņu stiprās puses un kādas vēl jāattīsta. Ja darbinieki šo atgriezenisko saiti no vadītāja nesaņem, viņu izaugsme palēninās. Instrumenti darbinieku prasmju novērtēšanai; Vērtējuma veidi; Personāla kompetences un lojalitātes izmaiņas; Pretestība pārmaiņām – tās izpausmes un pārvarēšanas veidi