Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.10.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Kopsavilkums par cenu ekonomiskajiem jautājumiem', 1.
  • Konspekts 'Kopsavilkums par cenu ekonomiskajiem jautājumiem', 2.
  • Konspekts 'Kopsavilkums par cenu ekonomiskajiem jautājumiem', 3.
  • Konspekts 'Kopsavilkums par cenu ekonomiskajiem jautājumiem', 4.
  • Konspekts 'Kopsavilkums par cenu ekonomiskajiem jautājumiem', 5.
  • Konspekts 'Kopsavilkums par cenu ekonomiskajiem jautājumiem', 6.
  • Konspekts 'Kopsavilkums par cenu ekonomiskajiem jautājumiem', 7.
  • Konspekts 'Kopsavilkums par cenu ekonomiskajiem jautājumiem', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Ir ļoti daudz dažādu termina „cena” definējumu.
Cena ir:
– preces vērtības izteiksme naudā (visbiežāk sastopamā literatūrā),
atlīdzība, ko pircējs dod pārdevējam par pārdodamo lietu – preci,
preces vērtības mērs.

Cena ir svarīgs konkurences līdzeklis. Cena ir viens no četriem lielajiem tirgus iekarošanas, mārketinga stratēģijas pamatelementiem.Bieži vien tirgotāji izmanto tieši cenu kā vienīgo faktoru konkurences cīņā.

Homogēnu preču tirgos, piemēram, uzņēmumi darbojas izteikti (dažkārt gandrīz tikai) ar komponentiem „cena” un „vieta”

Gadījumā, kad ir liels preču krājums un pārdošana neveicas, preces pašreizējo formu izmainīt ari nevar. Attiecīgi paliek virzīšana vai cena, kur bieži tieši cena kļūst par galveno risinājumu.

Cena ir svarīga tirgotājam, lai varētu noteikt ienākumus. Cena, reizināta ar pār­doto preču daudzumu, ir vienāda ar ienākumiem no pārdošanas.

Pārdošanas ienākumus var palielināt, pārdodot vairāk vienību par tādu pašu cenu vai pārdodot tādu pašu dau­dzumu, palielinot vienas vienības cenu. Dažos gadījumos ienākumus var palielināt, pārdo­dot pat mazāku daudzumu nekā pirms tam, bet palielinot cenu katrai preces vienībai, vai otrādi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants