Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.12.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Globālo mediju raksturojums', 1.
  • Eseja 'Globālo mediju raksturojums', 2.
  • Eseja 'Globālo mediju raksturojums', 3.
  • Eseja 'Globālo mediju raksturojums', 4.
Darba fragmentsAizvērt

B. Compaine savā darbā Globālie mediji norāda, ka uzskats par tikai dažu spēcīgu transnacionālu mediju gigantu parādīšanos ir būtiski pārspīlēts. Atsevišķām mediju kompānijām ir īpašumi visā pasaulē, vai arī izplata savus sižetus/raidījumus pāri kādas noteiktas valsts robežām, taču ne plašam mediju kompāniju lokam ir televīzijas licences, radio stacijas, grāmatu izdevniecības, drukātie mediji pasaules lielākajos tirgos. News Corp. ir zināmā mērā uzskatāms par globālu mediju gan pēc tā satura gan arī pēc ziņu sadalījuma. B. Compaine norāda, ka globālajai auditorijai, globālajiem mediju ieņēmumiem, un tirgiem, kurus pārņem šie mediji, tomēr nav izšķirošā loma attiecībā uz globālo mediju raksturojumu.
Masu mediji ir būtiski attīstījušies pēdējos piecpadsmit/ divdesmit gados. To attīstību ir nepieciešams aplūkot kontekstā ar ekonomisko attīstību. Piemēram, Gannett bija lielākais laikrakstu izdevējs 1986. gadā, sastādot 3,4 % no kopējiem mediju ienākumiem. 1997. gadā tā ienākumi sasniedza vairs tikai 2% no kopējiem mediju ienākumiem šajā gadā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants