Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma un tās veidošana', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma un tās veidošana', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma un tās veidošana', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Uzņēmuma vadībai var rasties vajadzība pēc tirgus konjuktūras apskatiem, pirkšanas priekšrocību pētījumiem, realizācijas apjoma prognozēm pa reģioniem, reklāmas efektivitātes aprēķiniem. Šādus datus var gūt speciālos mārketinga pētījumos, izmantojot datu sistemātisku prognozēšanu, vākšanu, analīzi un pārraidi, kā arī apsverot to lietošanu specifiskā mārketinga situācijā.
Mārketinga pētījumi ir īpaša uzņēmējdarbības sastāvdaļa, kas izstrādā un organizē aptaujas, tādējādi iegūst informāciju, lai noskaidrotu mārketinga iespējas un problēmas, pilnveidotu un novērtētu mārketinga darbības un palīdzētu pieņemt mārketinga lēmumus.
Mārketinga pētījumi meklē paredzamās atbildes uz pieciem pamatjautājumiem: Ko? Kas? Kad? Kur? Cik?
Mārketinga pētījumi var būt relatīvi vienkārši un lēti vai arī ļoti sarežģīti, kur nepieciešami lieli naudas ieguldījumi. Jebkura apjoma mārketinga pētījumiem vajadzētu būt zinātniskiem un sniegt pilnvērtīgu informāciju, lai tā būtu noderīga lēmumu pieņemšanai.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants