Vērtējums:
Publicēts: 01.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Grants un šķembu seguma uzturēšana', 1.
  • Referāts 'Grants un šķembu seguma uzturēšana', 2.
  • Referāts 'Grants un šķembu seguma uzturēšana', 3.
  • Referāts 'Grants un šķembu seguma uzturēšana', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Ceļa klātnes planēšanu veic, kad uz nesaistīto segumu autoceļiem izveidojušies masveida nelīdzenumi (bedrītes šķērsviļni), kuru dziļums nepārsniedz 4 cm.
Ceļa klātnes profilēšanu veic, kad segumā ir par 4 cm dziļākas deformācijas, vai ar planēšanu nav iespējams nodrošināt vajadzīgo šķērskritumu un līdzenumu. Profilējot ceļa klātni, nolīdzina šķērsvilnīšus, bedres, iesēdumus un citas deformācijas. Vajadzības gadījumā attīrot ceļa klātni no svešķermeņiem. Profilēšanu veic pie minerālā materiāla optimālā mitruma. Profilēšanu veic virzienā no ceļa klātnes šķautnes uz asi. Vietās, kur tas ir iespējams, jānodrošina ūdens atvade no ceļa klātnes. Pēc profilēšanas ceļa klātnei jābūt līdzenai visā platumā, bez šķērsviļņiem un bedrēm. Uz ceļa klātnes nedrīkst atrasties velēna vai akmeņi lielāki par 70 mm. Seguma malās nedrīkst palikt vaļņi. Taisnos posmos un liela rādiusa līknēs šķērskritums veidot 3 %-5 % un pareizā virzienā. Līknēs pareiza virziena virāža līdz 6 % (ieskaitot). Pēc planēšanas grants, šķembu vai grunts seguma sajūguma vietai ar asfalta segumu, dzelzceļa pārbrauktuves klātni vai tiltu klājumu jābūt līdzenai, bez trieciena. Darba dienas beigās nedrīkst palikt neizlīdzināts valnis. Ja nav iespējams valni izlīdzināt, tad tādā ceļa posmā jāuzstāda nepieciešamie satiksmes organizācijas līdzekļi.
Šos darbus veic autogreiders, pa tehnoloģiskajām joslām virzienā no ceļa klātnes šķautnes uz asi, lai pārvietojamo minerālmateriālu neizstumtu no ceļa klātnes. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants